Companii

Danone vede vanzari mai mari cu 5-10%

31.05.2010, 23:34 69

Danone Romania, liderul pietei locale a iaurturilor, estimeazapentru anul acesta o crestere a vanzarilor cu 5-10% in volum, pesteavansul de 3% realizat in 2009, pe fondul unor investitii deaproximativ 20 de milioane de lei (circa 4,7 mil. euro) incresterea capacitatii de productie a fabricii Danone dinCapitala.

Reprezentantii Danone nu au dezvaluit capacitatea de productie afabricii, insa au mentionat ca zilnic sunt vandute in Romania unmilion de produse Danone, iar investitiile din acest an vor majoraproductia cu 10%.

"Ma astept ca 2010 sa fie mai bun ca 2009. Cresterea va veni dindezvoltarea consumului per capita (de lactate proaspete - n.r.)prin inovatii", a declarat Stephane Batoux, directorul general alDanone Romania.

Batoux a mai spus ca anul trecut, Danone Romania a dezvoltatpentru piata locala atat iaurtul Cremosso cu piersici, cat siNutriday Sana, produse create si comercializate integral inRomania.

"De obicei, investim 3% din cifra de afaceri anuala a companieiin dezvoltarea de produse noi", a completat directorul general alDanone, companie care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceride 435 mil. lei (102,5 mil. euro) in crestere cu 3% in lei fata derezultatele obtinute in 2008.

In euro, afacerile Danone Romania s-au diminuat cu peste 10% in2009 ca urmare a devalorizarii leului.

In ceea ce priveste rata de profitabilitate, reprezentantiifilialei locale a grupului francez sustin ca aceasta a scazut in2009 cu un procent fata de cea obtinuta in urma cu doi ani, caurmare a scaderilor de pret operate si a promotiilor derulate peparcursul anului trecut.

"Spre exemplu, Casa Buna a inregistrat scaderi de pret de panala 22%. O parte din reducerile de pret au fost facute insa prinactivitati promotionale. Anul acesta vrem sa ne mentinem preturiledar sa avem si aceeasi activitate promotionala (derulata in 2009 -n.r.)", a completat Batoux.

Managerul Danone nu a mentionat insa ce efect va avea aceastapolitica de pret asupra profitului companiei.

"Nu pot face o estimare a cifrei de afaceri pentru anul acestasi cu atat mai mult a profitului, in primul rand deoarece vrem saoferim numai cifre de care suntem siguri si in al doilea randdeoarece au fost anuntate niste masuri de catre guvern si estedestul de greu sa estimam care va fi impactul acestora asupraconsumului", a explicat managerul Danone Romania. Cu toate acestea,el a adaugat ca in primul trimestru al acestui an vanzarilefilialei locale a Danone au luat un avans intre 5 si 10% fata deaceeasi perioada a anului 2009.

Danone Romania este cel mai mare producator local de iaurturi,cu o cota de piata in volum de peste 60%, si cel mai mareproducator local de lactate, in functie de cifra de afacerirealizata, dupa ce a depasit anul trecut principalul competitor,FrieslandCampina Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO