Discounterul polonez Pepco, care are peste 1.700 de magazine în 11 ţări, nu are niciun furnizor local în portofoliu deoarece producătorii români nu au capacitatea de a livra comenzile cerute de retailer.
„Nu lucrăm cu furnizori români deoarece ei nu au capacitatea de producţie necesară pentru noi. Vorbim de comenzi de milioane de unităţi. Totuşi, ştim că există expertiză în România (în producţia de haine, încălţăminte sau decoraţiuni din porţelan spre exemplu - n.red.), aşa că ne gândim să găsim colaboratori locali“, spune Marcin Stanko, director operaţional al grupului Pepco.
Pepco, discounter intrat pe piaţa locală acum mai puţin de cinci ani, lucrează cu furnizori din Asia, Marea Britanie sau Olanda, însă nu are niciun producător român cu care să colaboreze.
Pentru a menţine preţurile mici, retailerii cu profil discount negociază cu un furnizor comenzi pentru toate pieţele pe care activează sau măcar pentru mai multe din aceeaşi regiune. Discounterii dau comenzi mari şi astfel îşi permit să negocieze preţurile.
„Eliminăm intermediarii, suntem atenţi la costurile de orice fel - operaţionale, logistice etc -, investim în infrastructură şi facem comenzi foarte mari ce permit să negociem bine preţurile“, explică şi executivul polonez.
Pepco are în România 250 de magazine şi afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut.
Marcin Stanko