Companii

Delphi transferă în fabricile din vestul ţării producţia din Cehia

25.08.2010, 23:56 472

Delphi Pakard, unul dintre cei mai mariproducători de componente auto la nivel mondial, va închide în mai2011 uzina din Cehia, situată la 90 de kilometri de Praga, în carelu­crea­ză 1.400 de angajaţi şi va transfera producţia de cablajecătre fa­bricile din Polonia şi România, potrivit preseiinterna­ţionale.

Decizia a fost luată după ce volumul comenzilor a început săscadă pe măsură ce programele de tip "Rabla" din Europa au ajuns lafinal, iar constructorii auto şi-au redus producţia. Uzina dinCehia a fost construită în 1993 şi produce în prezent echipamentepentru instalaţiile electrice ale automobilelor.
Pe piaţa locală compania americană este prezentă prin douăentităţi. Prima, Delphi Pakard România, care operează două fabricide cablaje în Sânnicolau Mare deschisă în 1997 şi Ineu, în 2004,unde în total lucrează 7.000 de angajaţi. Cea
de-a doua unitate este Delphi Diesel România, care produce laMiroslava în apropiere de Iaşi pompe şi injectoare pentru motoarelediesel. Reprezentanţii Delphi Packard România nu au comentatinformaţia până la închiderea ediţiei.
Delphi Packard din România a atins anul trecut o cifră de afaceride 185 mil. euro şi un profit de peste 200 de mii de euro, businessrealizat cu un număr de aproape 6.300 de angajaţi. Divizia decomponente pentru motoare diesel, Delphi Diesel Systems a avut anultrecut un rulaj de aproape 21 mil. euro cu 406 angajaţi la uzina delângă Iaşi.
Potrivit lui Constantin Stroe, preşedintele ACAROM, România are încontinuare un potenţial uriaş de a atrage noi investiţii, "darcriza ne-a dat înapoi". Pe acest fond Ro­mânia a pierdut cel puţinzece relocări ale producătorilor de com­ponente. În acelaşi timp,începând cu 2011 există şanse mari să vedem noi investiţii aleproducătorilor de componente pe piaţa locală. În prezent atenţiaproducătorilor de componente este concentrată asupra activităţiiuzinei Ford de la Craiova. Astfel, dacă în Europa se aşteaptă oreducere a producţiei în perioada imediat următoare, în Româniaaceasta va creşte cu cel puţin 70% până în 2014, până la peste500.000 de maşini anual, potrivit unui studiu alPricewaterhouseCoopers.
Primii trei producători de componente care vor deveni furnizoripentru uzina Ford de la Craiova şi-au făcut apariţia în apropiereafacilităţii de producţie, anunţul acestora venind după ceconstructorul american şi-a anunţat noile planuri pentru fabricadin România, unde începând din toamna anului viitor va producemodelul B-Max. Un al patrulea producător de componente esteinteresat de o investiţie pe fosta platformă industrială a ARO, înCâmpulung Muscel.
Anunţul noilor investiţii reprezintă un prim semn legat dedez­gheţarea investiţiilor străine pe piaţa auto locală undein­dustria producătoare de componente generează un busi­ness anualde aproape 5,4 mld. euro realizat de peste 800 de companii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO