Companii

Deutek renunta definitiv la brandul Dufa si creste doar cu 1%

Deutek renunta definitiv la brandul Dufa si creste doar cu 1%
24.05.2009, 15:28 712

Deutek si-a extins anul trecut portofoliul de produse prin achizitia a doi producatori de adezivi si mortare, Bengoss Comimpex si Scan, care genereaza afaceri de 8,5 mil. euro. Astfel, in total businessul Deutek a ajuns la 38,5 mil. euro in 2008.

Deutek a inceput procesul de redenumire a companiei in 2005, dupa ce Advent a preluat compania Dufa de la grupul german Meffert si oamenii de afaceri Marius Ivan si Liviu Stan.
"Contractul cu fostul proprietar Meffert ne permite utilizarea brandului dufa pana in anul 2010. Pentru a preveni orice efecte negative asupra afacerii, incepand chiar din anul 2005 am initiat un proces de redenumire a companiei de la dufa la Deutek. Dupa ce am trecut printr-o faza tranzitorie de trei ani (denumirea companiei fiind dufa Deutek), deja ne aflam in ultima faza, aceea in care denumirea companiei este de Deutek SA", a declarat pentru ZF Adrian Ion, directorul de marketing al Deutek.
 
Ce efecte va avea renuntarea la brandul Dufa?
 Daca luam in calcul rezultatele pe anul trecut ale Deutek, o crestere a vanzarilor pe lacuri si vopsele de la 29,7 mil. euro la 30 mil. euro, impactul ar putea sa fie destul de mare.
"Factorii care au influentat evolutia pietei au fost un pic diferiti de cei care o faceau sa creasca in ritmul uzual. A fost primul an in care s-a simtit un recul, iar blocarea creditului si implicit a pietei imobiliare a afectat in mod major aceasta piata, mai ales incepand din luna iunie", spune Ion.
 
Continua sa investeasca in branduri
Piata de lacuri si vopsele a crescut anul trecut cu circa 15% pana la circa 200-220 milioane de euro, iar evolutia vanzarilor Deutek a fost mult sub ritmul pietei.
"Pana in acest moment nu exista riscuri majore. Atat pentru consumatorul final, cat si pentru toti partenerii, consider ca brandurile de produs ale companiei sunt destul de puternice si capabile sa livreze niveluri asteptate de vanzari, chiar si fara a fi sprijinite de brandul dufa", explica Ion.
Investitiile in brandurile de vopsele ale companiei - Oskar, SuperWeiss si Danke! vor continua in viitor pentru a evita orice risc venit din redenumirea companiei.
"Strategia de sustinere a marcilor companiei nu este noua, intotdeauna am avut o abordare de tip house of brands mai degraba decat una de branded house. Pot spune ca suntem pregatiti pentru a face fata si acestei etape din viata companiei noastre", afirma directorul de marketing al Deutek.
In prezent peste 90% din businessul de vopsele este reprezentat de produsele ecologice pe baza de apa, respectiv vopsele lavabile si tencuieli decorativ, restul de 10% fiind reprezentat de lacurile pentru lemn impreuna cu vopselele pentru lemn si metal.
 
Minus 20%, scenariu pluzibil
Piata de profil ar putea sa scada anul acest cu circa 20%, insa are in continuare potential de crestere datorita nevoii acute de spatii noi de locuit, precum si nevoii de a renova/redecora vechile apartamente din blocurile comuniste.
"O reducere cu minimum 20% mi se pare un scenariu extrem de plauzibil. Reculul major al sectorului de constructii noi, estimez cu minim 30%, va fi un contribuitor major la aceasta involutie. In mod secundar, incertitudinea locurilor de munca, precum si puterea de cumparare mai scazuta pentru majoritatea populatiei vor micsora piata renovarilor cu cel putin 10%", spune Ion. 
Deutek va continua sa lanseze produse noi anul acesta, insa mai mult pe segmentul de mortare, adezivi si gleturi, pe care s-a extins anul trecut cu brandurile Oskar (gama premium de vopsele si mortare) si Bauleiter (mortare, adezivi si sape).
De altfel, Deutek estimeaza o crestere pe segmentul de adezivi de la 8,5 mil. euro la 9,5 mil. euro.
Principalii competitori ai Deutek pe segmentul de vopsele sunt Fabryo Corporation (detinut de fondul de investitii Oresa Ventures), Kober Piatra-Neamt (contraolat de familia Kšber), Policolor (detinut de fondurile de investitii RC2 si RIF) si Atlas Corporation (companie detinuta de investitori greci).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO