Companii

Discounterii strang peste 130 mil. euro pentru dezvoltarea retelelor de magazine

Discounterii strang peste 130 mil. euro pentru dezvoltarea retelelor de magazine

Click pentru imaginea marita

22.01.2007, 17:06 12

Principalii cinci operatori de magazine discounter, care au investit anul trecut in dezvoltarea retelelor lor pana la un numar de 100 de unitati, si-au programat un ritm mai accelerat de expansiune pentru acest an.
Retelele de magazine discounter (care practica politica de preturi reduse) vor totaliza 200 de magazine la finalul anului si vor ajunge la o cota de piata de 10% din retailul de bunuri de larg consum, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB Romania Retail tracking services din 2006.
Kaufland si-a majorat capitalul cu 49 de milioane de euro, grupul german Tengelmann care detine reteaua Plus Discount a obtinut de la Banca Europeana de Investitii (BEI) un credit de 80 mil. euro, in timp ce Profi a anuntat ca are 10 mil. euro in acest an, toate aceste sume fiind alocate pentru a sustine expansiunea pe piata locala.
Kaufland va investi aproape 150 mil. euro in acest an pentru a-si extinde reteaua de hipermarketuri cu discount cu 16 noi unitati. Investitiile companiei vor ajunge astfel la 400 mil. euro la sfarsitul anului, dupa ce anul trecut ele au depasit valoarea de 250 mil. euro.
Kaufland a fost in 2006 cea mai dinamica retea de magazine cu politica de discount de pe piata romaneasca, cand a inregistrat o rata de multiplicare a suprafetei de vanzare de peste cinci ori. Astfel, compania opera 17 magazine la sfarsitul anului 2006, fata de 3 unitati cu un an inainte. Pe termen mai lung, planurile retailerului prevad extinderea retelei pana la 50 de locatii in orase mici si mijlocii, in urma unor investitii suplimentare de aproximativ 300 mil. euro.
Kaufland Romania apartine grupului german Lidl&Schwarz, care a deschis primul magazin pe piata romaneasca in toamna anului 2005. Grupul a solicitat Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) credite de 100 de milioane de euro pentru finantarea proiectelor de extindere pe piata locala si a majorat recent capitalul social al companiei din Romania cu 49 mil. euro.
O evolutie importanta in ultimul an a inregistrat si reteaua de supermarketuri Plus Discount apartinand grupului german Tengelmann, care a ajuns la 34 de unitati in 2006, fata de 12 cate detinea la sfarsitul anului precedent.
Concernul german Tengelmann, care detine reteaua Plus, anunta anul trecut accelerarea ritmului de expansiune pe piata romaneasca. Grupul va aloca astfel, pe o perioada de trei ani, aproximativ 300 de milioane de euro pentru extinderea retelei locale, tinta fiind acoperirea tuturor oraselor cu peste 20.000 de locuitori si crearea unui lant de 175 de magazine pana in 2009-2010. Banca Europeana de Investitii (BEI) a aprobat recent acordarea unui credit de 80 mil. euro companiei Plus Discount Romania, pentru a finanta partial proiectele sale de extindere.
Compania a intrat pe piata locala in luna noiembrie 2005, cand a deschis 11 magazine.
Si reteaua MiniMax Discount, dezvoltata de fostul sef al retelei XXL Mega Discount, a anuntat accelerarea ritmului de extindere in acest an.
Compania, care opereaza patru magazine de tip discounter in acest moment, are planificate 20 de inaugurari pentru acest an, prin investitii de 20 mil. euro. Pentru primele trei magazine MiniMax Discount inaugurate in anul 2005, compania a investit 2,25 mil. euro.
Dezvoltarea retelei Profi, detinuta de grupul belgian Louis Delhaize, va implica investitii de peste 10 mil. euro in acest an, cand sunt programate aproximativ 10 inaugurari.
Discounterii s-au grabit sa deschida magazine inca din primele zile ale anului. Astfel, grupul german Rewe a inaugurat cea de-a 26-a unitate Penny Market pe 8 ianuarie, urmand ca reteaua sa totalizeze 34 de locatii in luna martie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO