Companii

Discounterul Profi intra in Capitala si estimeaza vanzari de peste 140 mil. euro

Discounterul Profi intra in Capitala si estimeaza vanzari de peste 140 mil. euro

Click pentru imaginea intreaga

21.12.2007, 18:34 18

Reteaua de magazine cu discount Profi, parte a grupului francez Louis Delhaize, estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 30% in 2008 fata de acest an, incluzand vanzarile magazinelor Albinuta, retea achizitionata de grupul francez in acest an.
Cifra de afaceri a retailerului ar putea ajunge astfel la peste 140 mil. euro anul viitor.
Profi a intrat in acest an pe piata din Capitala prin preluarea celor noua magazine Albinuta de la retailerul lituanian Maxima LT, tranzactie de 6-10 mil. euro, potrivit unor surse din piata. Francezii se vor extinde anul viitor in Bucuresti si cu propriul brand, Profi, avand planificata deschiderea unui magazin in cartierul Militari, in luna februarie. Investitia in aceasta unitate, care va fi amplasata intr-un spatiu inchiriat, este estimata la 0,5-0,6 mil. euro. Suprafata de vanzare a primului magazin Profi din Bucuresti va fi de 700 de metri patrati.
Profi nu a rebranduit magazinele Albinuta, insa a schimbat oferta magazinelor si a listat produse marci proprii in unitatile preluate. Profi si reteaua de hipermarketuri Cora, parte a aceluiasi grup, detin pe piata locala o centrala comuna de achizitii, Provera Romania, si mai multe marci proprii, precum Winny.
Compania intentioneaza sa deschida anul viitor cel putin zece magazine noi, dintre care patru la Bucuresti, Focsani, Slatina si Targu-Mures.
Investitia Profi intr-un magazin nou se ridica la circa 0,8 mil. euro pentru o unitate cu o suprafata de vanzare de 450 de metri patrati si 1,2 milioane de euro in cazul unitatilor cu un spatiu de vanzare de 750 de metri patrati.
Compania Profi Rom Food opereaza in prezent 35 de magazine Profi, majoritatea situate in orase din Transilvania si Banat, si noua supermarketuri Albinuta. Pe termen lung, planurile companiei vizeaza crearea unei retele care sa acopere toate orasele cu cel putin 20.000 de locuitori.
Strategia de extindere a companiei vizeaza si noi preluari de magazine.
Vanzarile Profi Rom Food vor trece de 110 mil. euro in acest an, potrivit propriilor estimari, valoare aroape dubla fata de cea inregistrata in 2006.
Anul trecut, Profi Rom Food a inregistrat o cifra de afaceri de 156,7 milioane de lei (44,5 milioane de euro), iar firma Albinuta Shops, controlata la acea data de Maxima LT, a consemnat afaceri de 81,4 milioane de lei (23 milioane de euro), potrivit datelor transmise Ministerului Economiei si Finantelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO