Companii

Divizia de distribuţie a Smithfield anunţă o creştere de 9%

20.07.2010, 23:33 63

Agroalim Distribution, unul dintre cei mai mari zecedistribuitori din sectorul alimentar, a revenit pe creştere înprimul semestru, după un declin de 14% al afacerilor în 2009 faţăde anul anterior.

"În primul semestru din 2010 compania a înregistrat o creşterede 12% în volum şi de 9% în valoare (la nivelul cifrei de afaceri)faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", a declarat CristinaBerneanu, managerul de comunicare al Agroalim.

Divizia de distribuţie a grupului american Smithfield a raportatanul trecut afaceri de 200,4 mil. lei (47,3 mil. euro), faţă de 231mil. lei în 2008, iar în acelaşi interval şi-a majorat pierderilede aproape cinci ori, până la valoarea de 5,7 mil. lei (1,3 mil.euro).

Cum explică reprezentantul Agroalim avansul dinS1?

"Am început încă de anul trecut dezvoltarea reţelei dedistribuţie pentru carnea de porc la nivel naţional, ceea ce acontribuit la obţinerea unor rezultate la nivelul aşteptărilornoastre. Anul acesta ne concentrăm şi pe dezvoltarea distribuţieipe segmentul refrigerate şi, de asemenea, dezvoltăm conceptul deunic partener pentru food-service (clienţi precum restaurante saufirme de catering - n. red.). Nu în ultimul rând, lucrăm pentru aîndeplini obiectivul de a duce brandul Casa Ţărănească pe primulloc pe piaţa legumelor congelate", a spus Berneanu.

Peste 40% din rulajele Agroalim vin din vânzarea produselorfabricate de companiile din grup - Smithfield Prod (carnea Comtim)şi Frigorifer (legumele congelate Casa Ţărănească şi brandul deproduse din peşte DelMare), potrivit datelor furnizate decompanie.

Smithfield Prod este a doua mare companie deţinută de grupulamerican în România, după Smithfield Ferme. Aceasta a raportat avutîn 2009 o cifră de afaceri de 405 mil. lei (95 mil. euro), încreştere cu 22% faţă de anul anterior, însă a rămas pepierdere.

Divizia de distribuţie mizează şi pe parteneriate cu furnizorinoi pentru a-şi creşte rulajele. Cele mai recente contracte noi aufost semnate cu Bunge, producătorul uleiului Floriol, şi cu ocompanie locală - Conserve Buftea - controlată de trei investitoristrăini.

Pe piaţa locală, distribuţia la temperatură controlată este încăun segment de nişă: sunt foarte puţine companii care deţincapacităţi mari de transport şi depozitare a produselorcongelate.

Printre cei mai mari jucători de profil se numără, alături deAgroalim, companiile Macromex sau Whiteland Import Export.

Cea mai mare investiţie din 2009 - preluarea integrală aAgroalim

Smithfield a devenit unicul proprietar al Agroalim - grup formatdin Agroalim Distribution şi Agroalim Logistic - în urmă cuaproximativ un an, după ce a achiziţionat restul de 37,5% dinacţiuni deţinute de omul de afaceri libanez Mounir Halawani, celcare a fondat acest business în 1991.

Prin această tranzacţie, Smithfield, cel mai mare producător decarne de porc din lume, a ajuns la o structură integrată aafacerilor la nivel local, care cuprinde activităţi de procesare,producţie, depozitare şi distribuţie.

Smithfield este cel mai mare producător local de carne de porc.Gigantul american a intrat pe piaţa românească în anul 2004 prinachiziţia combinatului Comtim din Timişoara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO