Companii

Doar 55 dintre cele mai puternice 300 de firme din economie au în portofoliu un brand local

Doar 55 dintre cele mai puternice 300 de firme din...

Autor: Cristina Roşca

14.12.2014, 16:06 736

Dacia, Petrom, Rompetrol, Rom­gaz şi Dedeman sunt cele mai puternice branduri ro­mâ­neşti după cifra de afaceri a gru­pului din care fac parte. Ziarul Financiar a realizat clasamentul pe baza topului celor mai mari 300 de com­panii din România după cifra de afaceri construit cu datele de la Registrul Co­mer­ţului, fiind incluse doar companii care au în por­tofoliu branduri cu care interac­ţionează consu­matorul final. ZF a realizat topul ţinând cont de cifra de afaceri totală a fiecărei companii care este în unele cazuri realizată doar de branduri româneşti, însă în alte cazuri este realizată şi de branduri străine. Spre exemplu, Arctic are în por­to­fo­liu şi brandul cu acelaşi nume şi brandurile in­ternaţionale Beko şi Grundig. Pe de altă parte, Romaqua are în portofoliu doar bran­duri româneşti precum Borsec sau Albacher.

Doar 55 dintre cele mai puternice 300 de companii din economie au în portofoliu un brand românesc, acestea având cumulate afaceri de peste 96,2 mld. lei (21,7 mld. euro).

În top intră atât companii ale căror branduri au fost create acum zeci de ani când erau încă deţinute de stat, cât şi companii tinere. În prima categorie intră nume precum Petrom, Dacia, Arctic sau Dero. Există însă şi branduri care sunt în continuare deţinute de companii de stat, cum Tarom, RATB sau Loteria Română.

În clasament îşi fac loc şi companii tinere - cu o istorie de sub 25 de ani - care au creat branduri ro­mâ­neşti de top, precum RCS-RDS, Altex, Untde­lemn de la Bunica sau Sensiblu, care au ajuns la afa­ceri de sute de milioane sau chiar miliarde de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO