Dacia, Petrom, Rompetrol, Romgaz şi Dedeman sunt cele mai puternice branduri româneşti după cifra de afaceri a grupului din care fac parte. Ziarul Financiar a realizat clasamentul pe baza topului celor mai mari 300 de companii din România după cifra de afaceri construit cu datele de la Registrul Comerţului, fiind incluse doar companii care au în portofoliu branduri cu care interacţionează consumatorul final. ZF a realizat topul ţinând cont de cifra de afaceri totală a fiecărei companii care este în unele cazuri realizată doar de branduri româneşti, însă în alte cazuri este realizată şi de branduri străine. Spre exemplu, Arctic are în portofoliu şi brandul cu acelaşi nume şi brandurile internaţionale Beko şi Grundig. Pe de altă parte, Romaqua are în portofoliu doar branduri româneşti precum Borsec sau Albacher.
Doar 55 dintre cele mai puternice 300 de companii din economie au în portofoliu un brand românesc, acestea având cumulate afaceri de peste 96,2 mld. lei (21,7 mld. euro).
În top intră atât companii ale căror branduri au fost create acum zeci de ani când erau încă deţinute de stat, cât şi companii tinere. În prima categorie intră nume precum Petrom, Dacia, Arctic sau Dero. Există însă şi branduri care sunt în continuare deţinute de companii de stat, cum Tarom, RATB sau Loteria Română.
În clasament îşi fac loc şi companii tinere - cu o istorie de sub 25 de ani - care au creat branduri româneşti de top, precum RCS-RDS, Altex, Untdelemn de la Bunica sau Sensiblu, care au ajuns la afaceri de sute de milioane sau chiar miliarde de lei.