Companii

Doi investitori străini aduc Haagen Dazs Café în malluri

Doi investitori străini aduc Haagen Dazs Café în malluri
16.08.2010, 23:30 4185

Brandul super premium de îngheţată Haagen Dazs, deţinut degigantul american General Mills, a intrat recent şi pe segmentulcafenelelor prin deschiderea primei locaţii Haagen Dazs Café înmallul Băneasa Shopping City din nordul Capitalei.

Lansarea primelor cafenele exclusive Haagen Dazs în România esteo investiţie de circa o jumătate de milion de euro realizată decompania Fresco Services, deţinută de omul de afaceri de origineengleză Emmanuel Damanakis, partener la firma de publicitateSkepsis Advertising, şi de grecul Konstantinos Kapetanopoulos,potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

"Am luat licenţa de la General Mills şi investim propriii baniîn deschiderea primelor cafenele exclusive Haagen Dazs pe piaţaromânească. Avem aproximativ jumătate de milion de euro pentru 3-4locaţii, iar până la sfârşitul lui 2010 vrem să avem a douainaugurare", a declarat Emmanuel Damanakis.

De ce a demarat investiţia într-o perioadă cu scăderi înconsum?

"Este o perioadă foarte bună pentru investiţii în România pentrucei care au planuri de business pe termen lung. Chiriile sunt mici,piaţa suportă o corecţie utilă care permite demararea uneiinvestiţii cu costuri mici", a spus acţionarul Fresco Services.

Prima locaţie Haagen Dazs Café are o suprafaţă de circa 70 demetri pătraţi şi vinde cafea illy, produse de patiserie şi dulciuridin portofoliul Haagen Dazs.

La nivel local, cele mai mari lanţuri de cafenele sunt TuraboCafé, Starbucks, Gloria Jean's Café sau Costa Café.

Haagen Dazs este unul dintre cele mai mari branduri superpremium de îngheţată, la nivel global.

Îngheţata este distribuită şi în magazinele mari din România decătre o companie independentă de Fresco Services sau de GeneralMills, potrivit datelor din piaţă. În comerţ, îngheţata Haagen Dazseste unul dintre cele mai scumpe produse la rafturile de profil: ocutie de 500 de ml costă în hipermarketuri între 30 şi 40 de lei,de circa 4-5 ori mai mult decât îngheţata Aloma (Neste) la acelaşigramaj - unul dintre cele mai vândute branduri de îngheţată lanivel local. Consumul local de îngheţată este estimat la mai puţinde 2 kilograme pe cap de locuitor pe an, mult sub mediaeuropeană.

General Mills se numără printre cele mai mari zece companii dinindustria alimentară mondială, cu afaceri de aproape 15 miliarde dedolari. Producătorul nu activează direct în România în acestmoment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO