Companii

Duelul ceh din industria berii se mută în România: Staropramen made in Ploieşti versus Pilsner Urquell importat din Cehia

Duelul ceh din industria berii se mută în România: Staropramen made in Ploieşti versus Pilsner Urquell importat din Cehia

Tiberiu Mercurian, directorul de marketing al Bergenbier

Autor: Ioana David

20.07.2011, 00:06 4247

Bergenbier, al treilea producător de bere de pe piaţa locală,deţinut de fondul de investiţii CVC Capital Partners, a început săproducă la Ploieşti brandul Staropramen, unul dintre cele maivândute din Cehia, ţara cu cel mai mare consum de bere per capitala nivel mondial.

"Producţia a început în urmă cu câteva săptămâni, iardistribuţia a ajuns la un nivel la care putem da drumul campanieiTV de promovare", a spus Tiberiu Mercurian, directorul de marketingal Bergenbier.

Nici el şi nici Jens Hoesel, directorul general alproducătorului, nu au dorit să ofere informaţii legate de targetulde vânzări, cota de piaţă ţintită sau investiţiile de marketingpentru acest brand.

Staropramen este brandul fanion din portofoliul fondului deinvestiţii CVC Capital Partners şi este al şaselea brand pe careBergenbier îl produce la Ploieşti, singura unitate de producţie acompaniei. Celelalte branduri produse în fabrica de la Ploieştisunt Bergenbier, Noroc, Stella Artois, Beck's şi Lowenbrau.Compania mai importă însă specialităţile belgiene Leffe şiHoegaarden. Staropramen, care se vinde în peste 30 de ţări, estebrandul pe care StarBev, grup din care face parte şi Bergenbier,mizează puternic.

Staropramen a vândut anul trecut 300 de milioane de sticle debere, potrivit datelor Bergenbier, adică 1,5 mil. hectolitri, pe opiaţă de 16 mil. hectolitri, adică un consum de 160 de litri pe capde locuitor. În România, consumul per capita este de 78 delitri.

Pepiaţa locală este prezent şi un alt brand cu tradiţie în Cehia,respectiv Pilsner Urquell, aflat în portofoliul grupuluisud-african SABMiller, care importă însă berea situată pe segmentulsuperpremium şi care nu concurează direct cu Staropramen.

Potrivit directorului de marketing al Bergenbier, Staropramen seîncadrează în segmentul "core plus", care reprezintă 10% din piaţatotală, segment care are o tendinţă de stagnare.

Preţul berii în retail este de 2-3 lei şi concurează cu Ursus,Holsten şi Ciuc, potrivit reprezentanţilor companiei. "Am lansataceastă bere în momentul potrivit. În mai nu a fost cald, în iunieam făcut încălzirea astfel că iulie este cea mai bună lună."

Vara trecută Bergenbier a anunţat că închide complet unitatea pecare o opera la Blaj (judeţul Alba), după ce producţia de berefusese sistată temporar.

Recent, compania spunea că dacă va fi cineva interesat defacilitate o va vinde. Întrebat despre vânzare, Jens Hoesel,directorul general, a spus că nu a vândut, că sunt procese interneşi nu a dorit să facă alte declaraţii.

Piaţa berii a scăzut cu 2% în primele cinci luni ale acestui an,potrivit unor date citate de directorul de marketing al companiei,odată cu accentuarea migraţiei consumatorilor către segmentuleconomic care reprezintă 30-35% din piaţă.

"Companiile şi-au activat toate brandurile din acest segment.Noi am luat decizia de a relansa brandul Noroc", a mai spusMercurian. Pe acest segment, Noroc se bate cu Ciucaş, Neu­markt,Bucegi, Azuga.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO