Companii

După 21 de ani la Colgate-Palmolive, Mihaela Ungar a plecat la Rompetrol

După 21 de ani la Colgate-Palmolive, Mihaela Ungar a...

Autor: Cristina Roşca

26.07.2013, 16:55 3348
Mihaela Ungar a plecat după mai bine de două decenii din poziţia de director de marketing al Colgate Palmolive România şi Bulgaria pentru a ocupa o poziţie similară în cadrul Rompetrol Group Corporate Center.
 
Mihaela Ungar şi-a încheiat mandatul de 21 de ani în cadrul Colgate Palmolive în luna mai, iar în iunie a preluat noua poziţie, aceea de marketing&PR director în cadrul Rom­petrol Group Corporate Center pentru 12 pieţe (Româ­nia, Kazahstan, Georgia, Bulgaria, Moldova, Ucraina, Elveţia, Franţa, Spania, Olanda, Turcia şi Libia), potrivit pro­filului său de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn.
 
Până la închiderea ediţiei re­pre­zentanţii Colgate Palmo­live nu au răspuns solicitării ZF privind persoana care o va înlocui pe Mihaela Ungar.
 
Compania Colgate Pal­mo­live a terminat anul trecut cu afa­ceri pe piaţa locală de 54,5 mil. euro, cu circa 23% sub ni­ve­lul din 2008, ultimul an de boom şi cu peste şapte pro­cen­te sub nivelul din 2011. Criza fi­nan­ciară care a măcinat eco­no­mia şi consumul în ultimii patru ani şi deprecierea monedei na­ţionale au redus profitul gigantului Colgate-Palmolive pe piaţa lo­cală până la 0,8 mil. euro. Rezultatul este de aproape 20 de ori mai mic faţă de perioada de boom când depăşea 15 mil. euro.
 
Compania, care domină piaţa de periuţe şi paste de dinţi, po­trivit datelor Nielsen, este una dintre cele mai discrete de pe piaţa locală, singurele in­for­maţii disponibile fiind cele făcute pu­blice o dată pe an pe site-ul Mi­nis­teru­lui de Fi­nan­ţe. Gi­gantul ac­ti­vează în Ro­mâ­nia pe trei seg­men­te - în­grijire ora­lă cu bran­dul Col­gate, în­gri­jire per­so­na­lă cu Pal­mo­live, Lady Speed Stick sau Protex şi îngrijirea casei cu Ajax sau Axion, potrivit site-ului propriu.
 
Gigantul american Colgate-Palmolive, cel mai mare producător de pastă de dinţi din lume, anun­ţa în 2008 că închide ultima fabrică pe care o mai deţi­nea pe piaţa locală, la Bra­şov, unde se produceau pas­ta de dinţi SuperCristal, cre­ma Norvea şi crema de ras Damaris, branduri destinate con­su­matorilor cu venituri mici şi medii. Brandurile nu au ieşit la momentul acela de pe piaţă, ci doar au suferit o schimbare pe etichetă. Astfel, „made in Romania“ a devenit „made in Bulgaria“. După închiderea acestei unităţii de producţie, România nu mai deţine nicio fabrică de pastă de dinţi.
 
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.07.2013
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO