Mihaela Ungar a plecat după mai bine de două decenii din poziţia de director de marketing al Colgate Palmolive România şi Bulgaria pentru a ocupa o poziţie similară în cadrul
Rompetrol Group Corporate Center.
Mihaela Ungar şi-a încheiat mandatul de 21 de ani în cadrul Colgate Palmolive în luna mai, iar în iunie a preluat noua poziţie, aceea de marketing&PR director în cadrul Rompetrol Group Corporate Center pentru 12 pieţe (România, Kazahstan, Georgia, Bulgaria, Moldova, Ucraina, Elveţia, Franţa, Spania, Olanda, Turcia şi Libia), potrivit profilului său de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn.
Până la închiderea ediţiei reprezentanţii Colgate Palmolive nu au răspuns solicitării ZF privind persoana care o va înlocui pe Mihaela Ungar.
Compania Colgate Palmolive a terminat anul trecut cu afaceri pe piaţa locală de 54,5 mil. euro, cu circa 23% sub nivelul din 2008, ultimul an de boom şi cu peste şapte procente sub nivelul din 2011. Criza financiară care a măcinat economia şi consumul în ultimii patru ani şi deprecierea monedei naţionale au redus profitul gigantului Colgate-Palmolive pe piaţa locală până la 0,8 mil. euro. Rezultatul este de aproape 20 de ori mai mic faţă de perioada de boom când depăşea 15 mil. euro.
Compania, care domină piaţa de periuţe şi paste de dinţi, potrivit datelor Nielsen, este una dintre cele mai discrete de pe piaţa locală, singurele informaţii disponibile fiind cele făcute publice o dată pe an pe site-ul Ministerului de Finanţe. Gigantul activează în România pe trei segmente - îngrijire orală cu brandul Colgate, îngrijire personală cu Palmolive, Lady Speed Stick sau Protex şi îngrijirea casei cu Ajax sau Axion, potrivit site-ului propriu.
Gigantul american Colgate-Palmolive, cel mai mare producător de pastă de dinţi din lume, anunţa în 2008 că închide ultima fabrică pe care o mai deţinea pe piaţa locală, la Braşov, unde se produceau pasta de dinţi SuperCristal, crema Norvea şi crema de ras Damaris, branduri destinate consumatorilor cu venituri mici şi medii. Brandurile nu au ieşit la momentul acela de pe piaţă, ci doar au suferit o schimbare pe etichetă. Astfel, „made in Romania“ a devenit „made in Bulgaria“. După închiderea acestei unităţii de producţie, România nu mai deţine nicio fabrică de pastă de dinţi.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.07.2013