Companii

După 5 ani de monopol la Aeroportul Otopeni, Fly Taxi cere insolvenţa

21.06.2010, 23:28 424

Operatorul de transport în regim de taxi Fly Taxi, care până laînceputul acestui an era singura companie care avea acces laterminalele Aeroportului Otopeni din Capitală, a demaratprocedurile de intrare în insolvenţă, cererea urmând să fiejudecată la Tribunalul Bucureşti la finalul lunii.

Fly Taxi a fost înfiinţată în anul 2003 de oamenii de afaceriDan Besciu şi Sorin Vulpescu, apropiaţi ai fostului ministru altransporturilor Miron Mitrea. Fly Taxi a fost singura companie carea respectat cerinţele caietului de sarcini al licitaţiei pentrucele 250 de permise de acces pentru taximetre în cadrulAeroportului Otopeni.

Compania de taximetre a fost preluată apoi de omul de afaceriFernando Enciu, iar Besciu şi Vulpescu şi-au retras în cursulacestui an ultimele maşini, 33 de unităţi, pe care le aveau la laFly Taxi. Enciu a avut în administrare Insula Mare a Brăilei princompania Reen Import, iar presa centrală a scris despre trimitereasa în judecată în urma prejudicierii bugetului de stat cu 60 demilioane de lei.

Fly Taxi, care operează 130 de maşini, avea potrivit ultimelordate disponibile, o cifră de afaceri de 2,3 milioane de euro şi 126de angajaţi în 2008. În 2009 compania a fost implicată în litigiide muncă cu o parte dintre angajaţii congolezi pe care i-a adus înRomânia în urmă cu câţiva ani pentru posturile de şoferi.Reprezentanţii companiei nu au putut fi contactaţi până laînchiderea ediţiei.

Cea mai mare parte a taximetrelor bucureştene operează cu untarif mediu de 1,39 lei/km, în timp ce maximul poate ajunge şi la3,9 lei/km. Fly Taxi are, potrivit ultimelor date disponibile, untarif de 3,5 lei/km.

În economia locală aproape fiecare sector de activitateînregistrează câte un caz de insolvenţă a unei companii din topulprimilor jucători. În retailul electroIT a cerut insolvenţaFlamingo, în retailul alimentar reţelele Pic, Spar şi Trident, întransporturi compania CETA, urmate de companii precum reţeaua delibrării Diverta sau retailerul de încălţăminte Leonardo.

La final de ianuarie Aeroportul Henri Coandă a finalizatlicitaţia pentru cele 250 de permise de acces pentru taximetre, iarcâştigători au fost companii precum Domino, Fly Taxi, Grant Taxi,Marcos şi 57 de persoane fizice.

"Ştim că Fly Taxi are deja dispeceratul (Euro Fly - companiacare asigura serviciile de dispecerat pentru taxiuri - n. red.) îninsolvenţă, iar acum din circa 100 de maşini funcţionează cu 40", adeclarat Bogdan Dincă, directorul general al Grant Taxi.

Şi companiei Perfect Taxi, deţinută tot de acţionarii Fly Taxi,i s-a cerut intrarea în insolvenţă de către Ţiriac Leasing,următorul termen de judecată fiind în luna octombrie.

"În piaţă sunt 700 - 800 de maşini care aparţin unor firme caresunt în insolvenţă sau se pregătesc. În ritmul în care funcţioneazăpiaţa însă, dacă mai trece un an vom rămâne jumătate din câţisuntem acum. Orice strategie aplici supravieţuirea ţine şi de câtmai are fiecare prin buzunar", a declarat Dincă, menţionând cămajoritatea patronilor de firme de taxi subvenţionează din fonduriproprii activitatea curentă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO