Companii

Dupa ce a intrecut Prigat, Giusto Natura are un nou obiectiv: un sfert din segmentul still drinks

25.01.2008, 17:45 281

Producatorul roman de bauturi racoritoare si apa minerala Romaqua tinteste un sfert din vanzarile inregistrate pe segmentul still drinks (bauturi racoritoare plate cu o concentratie de fructe de maxim 25%) in acest an.
"Giusto Natura a ajuns la o cota de piata de 23,24% pe segmentul still drinks in luna noiembrie a anului trecut, intarindu-si pozitia de challenger (al doilea mare jucator pe piata - n. red.)", a declarat Mihaela Draghici, directorul de comunicare al grupului Romaqua, citand un studiu al companiei de cercetare a pietei TNS CSOP. Potrivit studiului citat, pe segmentul still drinks Giusto Natura a devansat in 2007 brandul Prigat care face parte din portofoliul Pepsi Americas Romania.
Liderul categoriei este Cappy, brand detinut de Coca-Cola.
Romaqua a lansat pe piata sucurile Giusto in anul 2005, acestea fiind produse in fabrica de la Busteni a companiei.
Prigat era in anul 2004 liderul segmentului de bauturi still drinks in retail, cu o cota de piata de aproape 48%, potrivit unui studiu Nielsen citat de companie la acea data. Eusediu Margasoiu, directorul de marketing al Pepsi Americas Romania, nu a dorit sa comunice cota de piata a brandului Prigat in 2007, insa a precizat ca compania sa are alt furnizor de studii de piata.
Quadrant-Amroq Beverages, companie preluata integral de Pepsi Americas in 2006, a lansat Prigat in anul 1993, fiind la acea data unul dintre primele branduri pe segmentul sucurilor plate, pe o piata dominata in proportie de 90% de bauturi carbonatate.
Segmentul still drinks a inregistrat una dintre cele mai mari cresteri pe piata soft drinks (bauturi non-alcoolice) din Romania in ultimii ani, pe baza schimbarilor in preferintele consumatorilor si a intrarii unor producatori puternici, precum Romaqua, Parmalat (cu Santal Top) sau Tymbark Maspex (cu Tymbark Cool).
In 2007, bauturile de tip still drinks au fost avantajate si de temperaturile foarte mari din sezonul estival.
Romaqua si-a majorat anul trecut productia de bauturi racoritoare cu 30% fata de 2006, conform datelor companiei. Pe segmentul bauturilor racoritoare carbonatate, compania activeaza cu brandurile Giusto, Brifcor si Quick Cola.
Cel mai important brand din portofoliul Romaqua este insa Borsec, care ocupa prima pozitie pe piata apelor minerale, cu o cota de peste 20%. Grupul Romaqua estimeaza afaceri consolidate de 200 mil. euro in acest an, dupa ce va intra pe piata berii si se va extinde pe ape minerale cu un nou brand.
Romaqua Group este fosta companie de stat Comchim Bucuresti, presedintele si cel mai mare actionar fiind in prezent Octavian Cretu.
Investitiile in grupul Romaqua au ajuns la peste 50 mil. euro din 1998 pana la finele lui 2007. Producatorul va ajunge la investitii de peste 100 mil. euro la sfarsitul acestui an, dupa ce va inaugura fabrica de bere in judetul Alba si o unitate de imbuteliere a apei minerale langa Miercurea-Ciuc.

Portofoliu extins

Romaqua activeaza pe piata apelor minerale cu Borsec, Stanceni si Aquatique
In 2004 a intrat pe piata cafelei cu Metropolitan Caffe
In 2005 a intrat pe segmentul still drinks cu Giusto
In 2008 intra pe piata berii si lanseaza un nou brand de apa
Extinderea portofoliului ar putea dubla afacerile Romaqua in 2008

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO