Companii

Electroplast merge pe afaceri de 24 mil. euro

18.08.2006, 19:18 83

Producatorul de conductori si cabluri electrice Electroplast SA din Bistrita estimeaza pentru acest an afaceri de peste 24 de milioane de euro (85 de milioane de lei), in crestere fata de 14 milioane de euro in urma cu un an.
"Estimarile de la inceputul acestui an erau precaute, deoarece nu am anticipat schimbarea conjuncturii pietei europene, care a inceput sa se revigoreze. De asemenea, dezvoltarea pietei constructiilor este un alt motor de crestere, in conditiile in care firmele care activeaza in acest domeniu sunt principalii nostri clienti", a declarat pentru ZF Transilvania Gavril Muresan, director general Electroplast.
El crede ca in acest moment comercializarea de cabluri electrice la nivel local si european este pe un trend ascendent si se asteapta ca aceasta evolutie pozitiva sa continue si in perioada urmatoare.
Electroplast a inregistrat pe primele sase luni ale anului un profit de 1,7 milioane de euro (6 milioane de lei), valoare reprezentand o crestere de aproape 600% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand acest indicator s-a cifrat la 0,29 milioane de euro (1 milion de lei).
Potrivit oficialilor, principalii factori care au contribuit la evolutia indicatorilor financiari au fost, pe de o parte, cresterea accelerata a pietei constructiilor si pe de alta parte, dublarea pretului cuprului, principala materie prima folosita de Electroplast.
In acelasi interval compania a realizat o cifra de afaceri de 13,1 milioane de euro (45,9 milioane de lei), in crestere cu 85% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand Electroplast a inregistrat o cifra de afaceri de 7,1 milioane de euro (25,8 milioane de lei).
Conform lui Muresan, proiectele de dezvoltare ale companiei pentru acest an vizeaza patrunderea pe piata cablurilor din aluminiu, primele produse urmand sa fie comercializate incepand cu luna septembrie.
"Pe piata romaneasca exista momentan doar trei companii care produc cabluri electrice din aluminiu, iar cerintele sunt mult mai mari si sunt acoperite din importuri. Intentionam ca in primul an sa acoperim aproximativ 2% din piata, urmand ca pe viitor acest procent sa creasca anual", a mai declarat Muresan.
Oficialii estimeaza ca Electroplast ocupa aproximativ 9% din piata interna de cabluri electrice, insa de anul trecut firma s-a orientat si catre piata externa.
"Momentan, exportul reprezinta 13,2% din cifra de afaceri, dar intentionam ca pana la sfarsitul anului livrarile pe piata externa sa depaseasca 15% din totalul vanzarilor", a precizat Muresan. Pietele vizate de Electroplast sunt Italia si Ungaria.
Electroplast a fost infiintata in 1993 de catre sase persoane fizice din Bistrita.
In 2001, actionarii firmei vand 40% din actiunile firmei catre Italian Cable Company, care activeaza tot pe domeniul cablurilor electrice.
In ultimii trei ani Electroplast a investit peste 4,5 milioane de euro in dezvoltarea capacitatilor de productie, compania preconizand folosirea unui fond de investitii in valoare de 11 milioane de euro, pana in 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO