Companii

Epson: Am putea cheltui pana la 10% din veniturile locale pe dezvoltarea businessului

11.10.2006, 18:01 14

Compania Epson ar putea cheltui pana la 10 procente din veniturile pe care le inregistreaza in Romania pentru dezvoltarea businessului local, care include activitati de promovare si intarirea parteneriatelor cu distribuitorii si partenerii, a declarat pentru ZF Norio Niwa, vicepresedinte executiv al grupului japonez Seiko Epson.
"In mod normal, patru la suta din venituri sunt alocate pentru dezvoltarea businessului, dar in cazul biroului din Romania am putea ajunge la 10% din venituri", a spus Niwa.
Compania, membra a grupului japonez Seiko Epson Corporation, a deschis o reprezentanta in Romania si vizeaza, pentru anul fiscal in curs, care se va incheia la 31 martie 2007, o cifra de afaceri de 9,1 milioane de euro, in crestere cu 12,5% fata de exercitiul precedent.
"In anul 2005 am realizat in Romania o cifra de afaceri de opt milioane de euro, iar pentru perioada urmatoare obiectivul nostru este atingerea unei rate de crestere anuala de 10%", a declarat Simona Decuseara, directorul de vanzari si marketing al Epson Romania. In acest an fiscal, Epson va inregistra venituri de trei milioane de euro doar din vanzarea de imprimante matriceale, care sunt folosite in principal pentru tiparirea facturilor. Conform Simonei Decuseara, Epson are in Romania o cota de 95% din aceasta piata.
Epson are activitati pe piata produselor de imagine, incluzand imprimante, scannere multifunctionale, proiectoare, consumabile si echipamente POS.
"Sunt mai multe motive care ne-au determinat sa deschidem acum o reprezentanta in Romania", a spus Norio Niwa. "Rata inflatiei s-a stabilizat, economia este in crestere iar venitul mediu urmeaza sa creasca in perioada urmatoare. Conform estimarilor, piata ar trebui sa creasca puternic in cativa ani, dar daca lucrurile se vor intampla mai repede vrem sa fim aici", a adaugat el.
"Activam in Romania din 1993 prin intermediul partenerilor, iar acum am considerat ca este momentul oportun pentru extinderea afacerilor Epson prin deschiderea biroului local, urmarea fireasca a dezvoltarii pietei si a cresterii gradului de maturitate", a spus si Decuseara.
Potrivit reprezentantilor companiei, Epson detine in Romania o cota de 10% din piata imprimantelor, din punct de vedere valoric, si de 7% ca numar de unitati vandute.
Pe segmentul proiectoarelor, firma detine o cota de piata de 8% si vrea ca intr-un an de zile sa atinga o cota de 15%, cantitativ, obiectiv vizat si pentru imprimantele multifunctionale, unde Epson are o cota de piata de 11%.
"Piata din Romania creste rapid, atat ca dimensiune, cat si ca valoare, comparativ cu alte tari din Vest, precum Anglia, Germania sau Franta, unde este deja saturata. Consider ca in anii urmatori este suficient loc pe piata, astfel incat sa ne dublam cota", a declarat vicepresedintele International Territories Division Epson Europa, Michael Hunt. "Odata cu lansarea unor noi game de imprimante, a caror functionare nu mai depinde de calculatoare, cresterea vanzarilor noastre depinde in mod direct de numarul de camere foto digitale utilizate pe o piata sau alta", a spus pentru ZF Norio Niwa, vicepresedinte executiv al Seiko Epson. "Acest lucru este valabil si pe piata din Romania, nu cred ca exista exceptii. Acum totul depinde de aceasta tendinta de digitalizare", a explicat el.
Seiko-Epson a fost infiintata in 1942 in Japonia si opereaza in prezent in 120 de tari, avand peste 90.000 de angajati.
Reprezentanta companiei pentru regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) are sediul in Amsterdam si a incheiat anul fiscal 2005 cu o cifra de afaceri de 2,27 miliarde de euro.
Partenerii de distributie ai Epson din Romania sunt companiile MB Distribution, Tornado Sistems si Despec Romania, iar la nivelul companiilor de retail, Carrefour, Cora, Depozitul de Calculatoare, Diverta, Domo, Flanco, Metro, Selgros, Ultra Pro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO