Companii

Euroclinic a schimbat 15 furnizori care "pasau pierderile catre spital"

Euroclinic a schimbat 15 furnizori care "pasau pierderile catre spital"

Catalin Popa, CEO al Euroclinic: Cu o competitie crescuta in piata serviciilor in Romania si in special in Bucuresti, acum este importanta pentru orice jucator diferentierea. Daca ne uitam la evolutia pietei de servicii medicale din Romania, putem vedea ca toata lumea a intrat cu servicii asemanatoare.

31.08.2009, 17:53 196

Spitalul Euroclinic, primul spital privat de pe piata locala care si-a bugetat venituri de 6,5 mil. euro in 2009, a schimbat 10-15 furnizori dupa ce acestia au majorat preturile practicate.

"Sfarsitul anului 2008 a venit cu un trend din partea furnizorilor de a pasa pierderile lor catre noi. Aceasta s-a intamplat in principal din cauza devalorizarii leului. In aceasta situatie rezistam si spunem nu. Este tendinta naturala a oricarui business de a pasa mai departe pierderea catre urmatorul in lant. Fiind ultima veriga trebuie sa ne asiguram ca aici se opreste presiunea", a spus Catalin Popa, CEO al Euroclinic.

Popa nu a precizat despre ce furnizori este vorba, insa a spus ca s-au gasit repede inlocuitori. Schimbarile in spitalul din zona Floreasca din Capitala au vizat si funizorul de soft, in trecut o companie australiana, cu care Euroclinic avea contract in baza unei intelegeri internationale a firmei mama Eureko. Noul furnizor este TotalSoft, firma controlata de fondul de investitii Global Finance. 

"Pentru furnizorii de soft international, suportul local este un deficit. Pentru noi, este un ajutor considerabil sa ai un furnizor local. Toate celelalte servicii pe care le aveam externalizate sunt deja locale. Acum avem partea de Hospital Management System integrata cu baza de date financiara. Deja este testat in policlinica din Drumul Taberei, urmand ca si cele doua noi clinici sa functioneze direct cu noul sistem", a mai spus seful spitalului Euroclinic.

 

Doua clinici aproape de inaugurare si a treia in discutii

Actionarii Euroclinic vor investi in octombrie in deschiderea a doua clinici, in Pipera si in Piata Muncii, sub brandul Euroclinic Medical & Hospital Centers, o a treia fiind deja operationala sub acest brand de cateva luni. Bugetul total al spitalului pentru 2009 este de 2,5 mil. euro.

"La sfarsitul anului vom avea doua clinici noi, la care se adauga cea din Drumul Taberei deja existenta, urmand ca in 2010 sa avem un proiect asemanator. Cautam sa ne extindem serviciile medicale si suntem intr-un proiect de identificare a viitorului acestei clinici. Dorim sa avem o specializare unica", a continuat Popa.

Noile investitii vor mari efectivul din cadrul companiei cu 100 de oameni, de la 250 de persoane in prezent. Euroclinic nu a folosit o firma de branding, procesul fiind realizat cu resurse proprii.

"Rebrandingul s-a finalizat din martie in Euroclinic Medical & Hospital Centers si a fost nevoie de acest lucru pentru a aduce clinica din Drumul Taberei sub aripa noastra. Fiind cunoscuti ca un brand de spitale a trebuit sa includem si centrele medicale", a explicat Catalin Popa. El nu a oferit si alte detalii despre nisa pe care se va pozitiona noua clinica. Cele trei unitati vor aduce la veniturile spitalului un plus de 20% in 2010. Separat de aceasta, numai pentru spital este prevazut un avans de 25% in 2010. Dupa primele sase luni ale acestui an, Euroclinic este in grafic, cu o crestere de 45%, in timp ce veniturile sunt jumatate din cele bugetate pentru intregul an.

 

Criza a afectat beneficiile acordate de companiile mari

"Cu o competitie crescuta in piata serviciilor in Romania si in special in Bucuresti, acum este importanta pentru orice jucator diferentierea. Daca ne uitam la evolutia pietei de servicii medicale din Romania, putem vedea ca toata lumea a intrat cu servicii asemanatoare. Se poate spune ca este o piata de jucatori generici cu servicii asemanatoare", a mai spus Popa.

In legatura cu extinderea in urmatorii ani, Popa afirma ca nu exista o tinta, ci va fi mai degraba e extindere "focusata", pe nise. Pentru moment, actionarii nu au in vedere un nou spital Euroclinic.

Spitalul din zona Floreasca a atins pragul de break even pentru prima data de la inaugurarea in 2005. Pe de ala parte, clinicile pe care Euroclinic urmeaza sa le opereze vor intra pe profit operational chiar de la finalul lui 2010.

"Criza economica a lovit beneficiile acordate angajatilor, companiile mari fiind si cele mai afectate. In zona firmelor mici si mijlocii inca vedem o crestere. Contractele cu companiile genereaza in jur de 5-7% din veniturile Euroclinic, iar restul sunt pacientii care platesc cash", a mai spus Popa.

 

Dublare a veniturilor, doar pentru clinicile specializate

Industria serviciilor medicale private este estimata de firma de cercetare PMR Publications la 430 mil. euro anul acesta si se numara printre domeniile mai putin afectate de criza economica. Cu toate acestea, un impact mai mare ar putea sa apara pe sfarsitul anului in special pentru clinicile care au contracte cu Casele de Asigurari. Cu toate acestea, perspectivele de crestere se mentin in conditiile in care clinicile deja existente nu au ajuns la maturitate.

"Cred ca au trecut vremurile in care clinicile private cresteau cu 50-60%. Majoritatea sunt noi. Cand vorbim de dublare sau de crestere cu 60%, vorbim de o crestere de la an la an la o clinica care are aceasta capacitate. Dupa ce lucrurile se vor aseza si vom ajunge la maturitate ca si piata privata, e clar ca avansul nu va mai fi asa de mare", este de parere Popa.

Anul acesta in cadrul Euroclinic s-a efectuat o operatie de neurochirurgie, al carei cost s-a ridicat la 20.000 de lei (4.800 de euro). Spitalul are contract cu CASMB (Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti), insa majoritatea pacientilor platesc din buzunar.

In Bucuresti, mai exista un singur spital privat de mari dimensiuni, Life Memorial Hospital, detinut de MedLife. Pe segmentul de clinici private activeaza firme precum MedLife, Medicover, Centrul Medical Unirea, Sanador, Romar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO