Companii

Evolutii in dublu sens pe piata ambalajelor

14.11.2003, 00:00 109

Producatorii din toate industriile se orienteaza tot mai mult catre furnizorii de ambalaje interni, spun reprezentantii firmelor de profil prezenti la expozitia All Pack care se desfasoara in aceste zile la Romexpo.
Tot mai putine corporatii internationale care au fabrici in Romania importa ambalajele de care au nevoie.
"In general pentru produse unde conteaza foarte mult ambalajul, cum sunt cosmeticele, marile firme prefera sa-si procure ambalajele din exterior", spune reprezentantul companiei Younger Karom, din Bucuresti. Compania are 80 de angajati, produce ambalaje tip PET si importa ambalaje pentru cosmetice.
"Cele mai mai cresteri sunt pentru ambalajele din industria alimentara - ambalaje pentru fast-food-uri, pungi pentru supermarketuri", spune Mehmet Safi, director general al companiei Egerom, producator de ambalaje din plastic si importator de masini pentru aceasta industrie.
Egerom este furnizor de pungi imprimate pentru Metro, Cora, Selgros, Agip, Nivea, Sensiblu si a asteapta anul acesta vanzari de 3 milioane de euro. "Numai pentru Sensiblu livram peste 10 milioane de pungi pe an, si cererea este tot mai mare", spune Safi.
Pentru industria alimentara furnizeaza si compania Greinier Packaging din Sibiu, care fabrica pahare, cutii, galetuse pentru producatorii de lactate, ciocolata, vopsea lavabila.
Compania are o cota de 70% din piata de profil, sustine directorul de vanzari, Valentin Astalos.
"Solicitarile sunt tot mai pretentioase din punct de vedere calitativ si al designului, dar pentru a nu creste costurile prea mult, producatorii cresc dozele pentru un produs", spune Antalos.
Astfel, pe piata lactatelor de exemplu, branzeturile, ciocolata, smantana se vand mai nou si la galetusa, nu numai la pahar. Acestea au avantajul ca sunt mai rezistente, se inchid etans si pot fi refolosite dupa consumul produsului.
Printre clientii Greiner se numara companii precum Friesland, Danone, Finetti, Primola, Kober.
Costul ambalajului in valoarea totala a produsului finit variaza foarte mult de la 0,05%, pentru vopsea lavabila la aproape 30% pentru mustar sau ketchup.
"Felul in care este ambalat un produs are un mare impact asupra vanzarilor - ambalajul este o necesitate, dar este si un mijloc de promovare", spune Cristina Pichila, director comercial la compania Disz Tipo din Brasov. Compania are capital integral romanesc, 100 de angajati, si produce ambalaje din carton.
Ambalajul depinde foarte mult de produsul pe care il contine: pentru scule este suficient cartonul simplu, insa pentru telefoane mobile, imprimante, electrocasnice - se solicita tehnologii mai sofisticate.
Acestea sunt ambalajele caserate - cutii de carton acoperite cu o hartie lucioasa. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO