Companii

Exclusiv online: Fiecare roman a cumparat in medie 21 de cutii de pastile anul trecut

22.04.2010, 00:00 20

Un roman a cumparat in medie 21 de cutii de pastile anul trecut,potrivit calculelor ZF pe baza datelor companiei de analiza sistudii de piata Cegedim Romania. Astfel, pe piata locala s-auvandut anul trecut 460 milioane de cutii de medicamente, cu 9,1%mai putin comparativ cu 2008.

Cea mai mare scadere a fost raportata de segmentul medicamentelorfara reteta, de 15,6%, in timp ce produsele cu prescriptie au avutun declin de 4,7%.
Printre cele mai bine vandute produse pe segmentul fara reteta s-auaflat branduri precum Algocalmin, cu 15 milioane de cutii sauNurofen cu 11,2 milioane de cutii. Ambele produse sunt folosite intratamentul durerilor. Vanzari semnificative au fost si laTertensif (tensiune) si Ampicilina (antibiotic).
Aproape jumatate dintre romani sufera de dureri de cap si migrenecel putin o data pe luna, iar 63% dintre acestia folosescAlgocalminul pentru tratament, potrivit unui studiu realizat deGfK.

"Odata cu inaintarea in varsta, atat ponderea celor care acuzalunar astfel de dureri, dar si frecventa crizelor cresc. O persoanatanara, de pana in 30 de ani, se plange de dureri de cap in mediede 1,4 ori pe luna, in timp ce in randul persoanelor de peste 50 deani durerile de cap se instaleaza mult mai frecvent, in medie de2,5 ori pe luna", se arata in studiul GFK.

Dupa Algocalmin, urmatoarele cele mai folosite medicamente laaparitia acestor simptome sunt paracetamolul (36%) siantinevralgicul (32%).
Daca din punctul de vedere al volumului, brandurile sunt cunoscute,ca si valoarea a vanzarilor, produse precum Neorecormon(insuficienta renala) si Pegasys (hepatita) sunt mai putinvizibile, fiind eliberate numai pe baza de reteta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO