Companii

Exporturile Logan echilibreaza balanta comerciala pe piata auto

Exporturile Logan echilibreaza balanta comerciala pe piata auto

Click pentru imaginea intreaga

23.01.2007, 18:31 32

Exporturile de Logan, care au avansat cu 36,8% fata de nivelul inregistrat in 2005, au ajuns la peste 76.000 de unitati, reprezentand peste 95% din totalul masinilor de productie interna exportate, potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA).
Per total, exporturile de autoturisme de productie interna au avansat cu 36,4%, pana la peste 80.000 de unitati, depasind ritmul de crestere al importurilor, care au avansat cu 34,5%, pana la 137.252 de unitati.
In afara de Logan berlina, in ponderea exporturilor au mai contat si cele aproape 3.000 de unitati Logan break, comercializate integral in Bulgaria, cu toate ca acest model a fost lansat de-abia in luna octombrie.
Fabrica Daewoo de la Craiova aproape nu a contat in exporturile de autoturisme de productie interna, cele 592 de modele Matiz si doua Cielo vandute nereprezentand nici 1% din export.
Principala piata pe care a fost exportat Logan in 2006 a ramas Franta, urmatoarele piete europene unde avem sanse sa intalnim masina fabricata la Pitesti fiind Spania si Germania. In afara Europei, Algeria a fost principala tinta a exporturilor de Logan, cu peste 8.500 de unitati vandute.
Pe de alta parte, pe piata importurilor, dintre primii 10 jucatori, cel mai ridicat ritm de crestere a fost inregistrat de marca germana Opel, care si-a dublat vanzarile in 2006, importatorul local GM Romania ajungand la vanzari de peste 11.000 de unitati. Pe locurile doi si trei in ceea ce priveste cresterea vanzarilor pe piata locala s-au situat in 2006 marcile Ford si Fiat, importate de catre Romcar, respectiv AutoItalia.
Astfel, Romcar a vandut in 2006 aproape 9.500 de autoturisme Ford, un avans de peste 75%, in timp ce AutoItalia a ajuns la vanzari de aproape 6.500 de unitati Fiat, cu un avans de peste 55%.
La polul opus al importatorilor de autoturisme se afla liderul pietei, Renault, singura marca din top 10 care a inregistrat o scadere a cifrelor de vanzari, cu 1,9%, scadere care nu i-a afectat insa prima pozitie. Sub nivelul de crestere al pietei de import s-au aflat si francezii de la Peugeot, care au inregistrat un ritm de crestere de 23,1%, precum si nemtii de la Volkswagen, ale caror vanzari au crescut cu 28,3%.

Mai putine comerciale
Pe segmentul autovehiculelor comerciale a fost inregistrata o usoara scadere, de 2,4%, pe fondul scaderii inregistrate pe segmentele LCV si de greutate medie, in timp ce autovehiculele comerciale grele, intre sase si 18 tone, respectiv peste 18 tone, au inregistrat cresteri de 25%, respectiv 77%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO