Companii

Fan Courier: Costurile ar scadea cu 10% daca nu ar fi probleme cu infrastructura

Fan Courier: Costurile ar scadea cu 10% daca nu ar fi probleme cu infrastructura

Click pentru imaginea marita

07.05.2008, 19:07 36

Fan Courier, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de curierat intern, a inregistrat in primul trimestru al anului o cifra de afaceri de 9,8 milioane de euro (36 mil. lei), in crestere cu 59% in lei comparativ cu perioada similara a anului trecut, peste ritmul de crestere bugetat pentru acest an.
Dupa un avans de peste 50% in anii precedenti, Fan Courier estima pentru 2008 o rata de crestere de 30%-35%, ca urmare a maturizarii pietei. Acest ritm a fost insa depasit in primele trei luni ale anului, pe fondul extinderii afacerilor clientilor existenti, precum si al cresterii numarului acestora.
"Numarul de clienti noi atrasi in primul trimestru este cu 19% mai mare decat in perioada similara a anului trecut. Totodata, am angajat in aceasta perioada circa 200 de persoane, dublu fata de lunile similare ale anului trecut", a spus Neculai Mihai, directorul general si unul dintre cei trei actionari ai Fan Courier.
La sfarsitul anului trecut Fan Courier avea 1.800 de angajati, cu 50% in plus fata de 2006. Avand in vedere cresterea foarte mare a numarului de personal, Fan Courier a apelat anul trecut si la recrutarea in provincie. In continuare, reprezentantii Fan Courier considera ca lipsa pregatirii personalului este una dintre cele mai mari probleme pe aceasta piata, alaturi de infrastructura defectuoasa.
"Daca nu ar exista probleme in ceea ce priveste infrastructura, costurile acestor servicii ar scadea cu 10%: mai putin combustibil consumat, mai putin timp petrecut in trafic, cheltuieli de mentenanta mai mici", a spus Mihai.
In acest an Fan Courier isi va continua proiectele de investitii demarate anul trecut, valoarea acestora ridicandu-se la 9 milioane de euro, dintre care cinci milioane de euro reprezinta suma alocata in acest an pentru noul sediu. "Vom continua investitiile in training-urile angajatilor si in noul sediu, care va fi finalizat in 2009, vom mari flota cu circa 20-30% in urma unei investitii de 1,5 milioane de euro si vom aloca doua milioane de euro pentru suportul IT", a spus Mihai.
Fan Courier a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 33,2 milioane de euro, in care sunt incluse si veniturile din asigurarea coletelor, in acest an rulajul urmand sa ajunga la circa 45 de milioane de euro. Peste 90% din cifra de afaceri este asigurata de trimiterea de colete in interiorul tarii, curieratul international avand o pondere de 4%. "Avem incheiate doua parteneriate pentru expeditiile internationale, una cu FedEx si una cu Transbalkan. Exista negocieri si cu alti operatori din afara tarii, dar sunt in curs de desfasurare", a mai spus Neculai.
Principalul concurent al Fan Courier pe curierat intern este Cargus, companie care a fost recent achizitionata de DHL. Spre deosebire de principalul sau competitor, Fan Courier nu urmareste sa atraga un investitor in actionariat, insa ia in calcul eventuale achizitii.
"Oferte de vanzare s-au primit mereu, insa discutii pe aceasta tema nu au existat. Nu spunem insa nu unei oportunitati de a achizitiona un jucator mai mic, dar in acest moment nu este o prioritate", a mai spus reprezentantul Fan Courier.
Mai multe companii de pe piata locala urmaresc sa atraga un investitor strategic sau un fond de investitii in actionariat pentru sustinerea ritmului de crestere. In acest an, in afara de vanzarea Cargus-ului catre DHL, a fost anuntata intrarea UPS in Romania prin achizitia Trans Courier Service, patrunderea GeoPost pe piata locala prin cumpararea unui pachet de actiuni la Pegasus, precum si achizitia de catre Asesoft a 25% din Curiero.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO