Companii

Fan Courier investeste peste 5 mil. euro pentru a pastra primul loc

13.02.2007, 17:09 22

Compania de curierat Fan Courier va investi in acest an intre cinci si sapte milioane de euro pentru a-si pastra primul loc pe piata de curierat intern.
"Vom investi anul acesta atat in oameni, cat si in masini, sediu si tehnica. Fara investitii nu poti sa cresti si iti pierzi clientii", a spus Adrian Mihai, directorul companiei.
Fan Courier a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri estimativa de 22,5 milioane de euro, declasand astfel compania Cargus care a incheiat anul 2006 cu aproximativ 20 de milioane de euro. Astfel, Fan Courier a avut in 2006 o crestere a afacerilor de 60%, fata de Cargus care a avut o crestere de doar 30%.
"Anul trecut numarul de clienti ne-a crescut cu 35%", a spus Adrian Mihai.
In acelasi timp compania are o marja de profit de aproximativ 15%.
"Fata de 2005, anul trecut ne-a scazut marja profitului cu maxim 5% in urma investitiilor mari pe care le-am facut", a spus Adrian Mihai.
In 2005 profitul net al companiei a fost de 3,5 de milioane de euro la o cifra de afaceri aferenta de 14 milioane de euro, potrivit Ministerului de Finante.
Anul trecut Fan Courier a facut investitii de patru milioane de euro.
"Intrucat in Romania nu exista o scoala de curierat, am investit aproximativ 300.000 de euro in formarea personalului. Totodata, am facut si doua mariri salariale, una de 12% si una de 15%", a spus Mihai Adrian.
Compania are 600 de angajati in Bucuresti si cel putin inca pe atat in tara, potrivit reprezentantilor companiei.
Pentru anul acesta Fan Courier estimeaza o crestere de 40-50%, pana la 32 de milioane de euro.
"Depindem insa foarte mult si de ceea ce se intampla in economie. Daca piata creste, crestem fara sa vrem chiar daca nu aducem clienti noi", a mai spus Mihai Adrian.
Fan Courier concureaza pe piata interna cu Cargus, Curiero si TCE Logistica, oferind insa si servicii de curierat international. Compania presteaza servicii de curierat extern in Bulgaria, Turcia, Macedonia si Grecia prin intermediul unei firme specializate pe acest tip de curierat - Transbalkan.
Pe segmentul de curierat international cei mai importanti jucatori sunt TNT si DHL. TNT estima ca va incheia anul 2006 cu o cifra de afaceri de aproximativ 25 de milioane de euro, in timp ce DHL se astepta la afaceri de 20 de milioane de euro. Astfel, daca DHL a incheiat anul cu cifra de afaceri prognozata, Fan Courier a declasat si aceasta companie, ajungand pe locul doi pe piata de curierat intern si international.
Aparuta pe piata in aprilie 2001, in urma unei investitii initiale de un milion de euro, Fan Courier ofera servicii de transport marfa, curierat, distributie si transport de valori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO