Companii

Ford Fiesta: o masina sport de oras

Ford Fiesta: o masina sport de oras
12.10.2008, 15:42 42

Noul Ford Fiesta este complet diferit la exterior fata de vechiul model si are toate sansele sa atraga si clienti barbati, in conditiile in care pana acum Fiesta a fost catalogata de multi ca fiind o masina mai "feminina", atat datorita dimensiunii, cat si a designului "cuminte". Noul model are un aer foarte sportiv, mai ales varianta in trei usi, trend urmat de majoritatea noilor modele de clasa mica lansate in ultima perioada precum noul Seat Ibiza dar si Mazda2.

Noi am testat in Italia modelul echipat cu un motor de 1,6 litri pe benzina, care dezvolta 120 CP si are o viteza maxima de 193 km/ora. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuala, cu cinci trepte, si poate accelera pana la 100 km/h in 9,9 secunde - pana la lansarea viitoarei generatii a modelului Fiesta ST, aceasta este cea mai dinamica versiune care va putea fi comandata dupa lansarea sa oficiala in Romania.
Indiferent de versiune, toate modelele Fiesta dispun de tractiune pe puntea fata si cutii de viteze cu cinci trepte. Pe drumurile din Toscana, cu atat de multe viraje, Fiesta si-a aratat punctul forte - stabilitatea. Chiar si in virajele stranse luate la viteza mare, a pastrat un caracter aproape neutru. Suspensiile masinii sunt usor zgomotoase, element tipic modelelor cu caracter sport, dar nu mai mult decat la alte modele din aceeasi clasa, iar zgomotul nu este deranjant.
Sportivitatea noului Fiesta este datorata intr-o anumita masura si reducerii greutatii fata de generatia precedenta, cu aproximativ 40 kg, strategie preluata de la Mazda2.
La capitolul consum, oficialii Ford au comunicat 4,9 litri/100 km in extraurban. De-a lungul testului, computerul de bord a indicat un consum mediu de 5,3 litri/100 km in conditiile unui stil de condus mai economic, dar a urcat si peste 8 litri atunci cand s-a abordat un stil sportiv.
In habitaclu, materialele din care este confectionata plansa de bord sunt placute la atingere si de buna calitate. Desingul bordului a fost inspirat din cel al telefoanelor mobile, potrivit reprezentantilor Ford.
Minusul acestei masini este spatiul mic destinat pasagerilor spate, mai ales in cazul in care soferul este mai inalt si are nevoie de mai mult loc in fata, dar nu trebuie uitat faptul ca Fiesta este un automobil de oras si nu unul de familie. Tot la capitolul spatiu amintim faptul ca portbagajul are o capacitate de depozitare de 295 de litri, in conditiile in care modelele concurente au in medie 250 de litri.
Gama motorizarilor noului Fiesta va include si cu motor de 1,2 sau 1,4 litri diesel sau benzina, iar caroseria poate fi comandata in trei sau cinci usi. .
In Romania, noul model Fiesta va fi lansat in luna ianuarie a anului viitor, perioada in care vor fi comunicate si preturile oficiale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO