Companii

Fostul CEO al Diverta a intrat într-un business de distribuţie de 45 mil. euro condus de fratele ei

Fostul CEO al Diverta a intrat într-un business de distribuţie de 45 mil. euro condus de fratele ei

Autor: Mirabela Tiron

16.01.2011, 19:15 1684

Emilia Canea, 29 de ani, fostul CEO al lanţului de librăriiDiverta, a intrat pe poziţia de director comercial într-un businessde distribuţie de ţigări şi cartele prepay de 45 de milioane deeuro, Pamimai Distribution, condus de fratele ei.

În prezent Canea se ocupă de dezvoltarea unei noi linii debusiness, respectiv cu importul şi distribuţia de jucării, dar şide alte proiecte, după ce timp de şapte ani a lucrat în grupul RTCpentru omul de afaceri Octavian Radu, iar din ianuarie 2009 până înaprilie 2010 a condus Diverta, cel mai mare distribuitor de cartede pe piaţa românească, cu afaceri de 30 de milioane de euro anultrecut.

Şi Loredana Barbu, fostul director general al Depozitului deCarte, parte din grupul RTC, care lucra din 2004 în grupul luiOctavian Radu, s-a alăturat echipei companiei PamimaiDistribution.

Cum a dezvoltat fratele Emiliei Canea, Mircea Oprescu, unbusiness de 45 de milioane de euro din distribuţia de ţigări şicartele prepay?

"La 23 de ani am decis să îmi fac propria afacere după celucrasem în marketing pentru o companie. Alături de soţia şicumnatul meu am înfiinţat compania Pamimai Distribution în 2000 şiam început să distribuim produse alimentare şi băuturi înmagazinele din oraşul Videle şi ulterior în Teleorman", a declaratMircea Oprescu, 35 de ani, care are studii superioare în managementîn cadrul Academiei de Studii Economice şi care este CEO alPamimai.

Funcţia de director financiar a companiei este ocupată de soţialui, Anda, iar cea de vânzări de Cristian Păun. Mircea Oprescudeţine împreună cu soţia lui un pachet de acţiuni de 55% la PamimaiDistribution, restul pachetului fiind controlat de cumnatullui.

Investiţia iniţială în acest business a fost de 2.000 de euro,din care doar jumătate din bani proveneau din surse proprii, restulfiind bani împrumutaţi. În 2004, Mircea Oprescu semnează uncontract cu Gallaher, unul dintre cei mai mari producători deţigări la acea vreme, care intrase pe piaţa locală şi pentru carePamimai devine distribuitor exclusiv.

Parteneriatul încheiat cu Gallaher înseamnă pentru companiaPamimai extinderea distribuţiei de la oraşele Videle şi Teleormanla nivel regional.

În 2007, compania Gallaher este preluată de producătorul deţigări Japan Tabacco International (JTI), pentru care Pamimairămâne distribuitor.

Anul trecut piaţa de ţigări era estimată la 2-3 miliarde deeuro, cei mai mari jucători de pe această piaţă fiind BritishAmerican Tobacco, Philip Morris şi Japan Tobacco International.

De la un singur angajat în 2000, compania Pamimai a ajuns la 160de salariaţi şi o flotă de 200 de maşini cumpărate în leasing de laBCR Leasing, potrivit lui Mircea Oprescu. Anul trecut,distribuitorul Pamimai a obţinut o cifră de afaceri de 45 milioanede euro (188 mil. lei), cu 67% mai mare faţă de cea de anulanterior, şi un profit de 85.000 de euro, cu 55% mai mare faţă decel din 2008. Pamimai operează 15 birouri în cele mai mari oraşedin ţară.

"Am creat o platformă de vânzare solidă care poate susţine şialte linii de business pe lângă cea de ţigări şi de cartele prepay.Am folosit toate oportunităţile care au apărut pe piaţă pentrudezvoltarea businessului, iar tot profitul pe care l-am obţinutl-am reinvestit în afacere de fiecare dată."

În paralel cu distribuţia de ţigări, Pamimai a început să facăşi distribuţie de cartele prepay în 2008, când a încheiat contractecu cei mai mari operatori de telefonie mobilă de pe piaţă - Orange,Vodafone şi Cosmote.

"Livrăm cartelele prepay, cartele SIM cu număr pentru companiilede telefonie mobilă. Pe această piaţă concurăm cu EuroGSM, PayPoint şi Payzone." De asemenea, compania deţine o reţea de 5.500 deaparate electronice de reîncăcare cartele.

Cu un portofoliu de peste 12.000 de clienţi, PamimaiDistribution, care a dezvoltat în zece ani de activitateparteneriate de distribuţie exclusivă cu JTI România în şaptejudeţe şi cu BAT la nivel naţional de anul trecut, dar şi cuoperatorii de telefonie mobilă pentru prepay, estimează că aîncheiat anul 2010 cu afaceri mai mari cu 20% faţă de nivelul deanul trecut.

Întrebat de ZF dacă în contextul actual s-ar mai putea dezvoltaun astfel de business, Mircea Oprescu a declarat că o afacere deacest tip ar solicita în prezent investiţii foarte mari. Deasemenea, o altă barieră în intrarea pe această piaţă o reprezintăexistenţa unor jucători mari care fac distribuţie pe piaţă.

Antreprenorul Mircea Oprescu mai controlează compania detransporturi Pamimai Intertransport (cifră de afaceri de 92.000 deeuro în 2009), dar şi compania Tobacco Distribution (cu afaceri de3,7 mil. euro în 2009) şi o companie de pază, potrivit propriilorsale declaraţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO