Companii

Francesco Gori, Pirelli: Romania va deveni centru logistic pentru afacerile cu anvelope

Francesco Gori, Pirelli: Romania va deveni centru logistic pentru afacerile cu anvelope

Francesco Gori, CEO Pirelli Tyre: Materialele folosite in productie sunt momentan importate din Turcia, Germania si Italia. Odata ce se va termina si constructia pentru centrul de amestecuri, anvelopele produse la Slatina vor fi fabricate integral cu materiale prelucrate in Romania.

01.11.2006, 12:37 192

Producatorului italian de anvelope Pirelli va transforma Romania intr-un hub logistic pentru afacerile sale din regiune, odata cu finalizarea proiectelor afalte in derulare.
"Investitiile realizate pana acum in zona ne dau posibilitatea de folosire a Romaniei drept centru logistic pentru deservirea tarilor din zona Europei de Sud-Est, precum Rusia, Ucraina, Bulgaria", a declarat Francesco Gori, CEO Pirelli Tyre.
Divizia de anvelope a Pirelli a investit anul acesta in Romania 170 de milioane de euro la Slatina pentru construirea unei facilitati de productie de anvelope de inalta performanta, in apropierea fabricii de cord metalic, inaugurata anul trecut in parteneriat cu grupul german Continental.
"Strategia Pirelli implica expansiunea capacitatilor de productie in zonele cu cea mia mare crestere. Fabricile construite in Romania (cea de cord metalic si cea de anvelope de inalta performanta) au fost realizate pentru a face fata cererii in crestere din partea pietelor europene", a adaugat Gori.
Compania investeste in prezent in Romania pentru ca aici a gasit resursele si conditiile propice dezvoltarii si pentru ca are potentialul de a sustine activitatea si planurile de extindere in Europa de Sud-Est.
Gori crede ca "activitatea din Slatina reprezinta sursa dezvoltarii noastre nu doar in Romania.
Fabrica de anvelope pentru autoturisme si fabrica de cord metalic amenajata tot aici, constituie, in strategia industriala a companiei, un punct de forta mondiala", a declarat Gori, care a precizat ca in continuare studiaza fezabilitatea dezvoltarii unei platforme de servicii informatice si comerciale.
Compania cauta sa creasca exporturile pe pietele din Europa de Est, care au inceput sa manifeste o cerere in crestere pentru tipul de anvelope produse la Slatina, conform informatiilor furnizate de Gori. Pietele vizate sunt cele din tari precum Polonia, Ungaria, dar si Ucraina "pentru ca pe segmentul anvelopelor high-end exista potential mare de crestere. In Romania va mai dura ceva pana se ajunge la acelasi nivel, de aceea doar 5% din productia de la Slatina e vanduta pe piata locala", a spus Gori.
Cererea pe pietele mari din fostul bloc comunist este insa limitata pentru moment, deoarece "de exemplu in Rusia se cere un alt tip de anvelope, mai mari, pentru autoutilitare, autocamioane, decat in restul Europei, iar Pirelli nu produce in Romania, nodul de export pentru aceste destinatii, decat anvelope pentru automobile de lux", a motivat Gori.
In functie de rezultatele obtinute de noua fabrica si de intervalul in care va ajunge la capacitatea maxima de productie, proiectul de la Slatina va fi finalizat nu doar prin constructia centrului de amestec pentru cauciuc din continuarea fabricii ce se intinde pe 60.000 de metri patrati.
"Materialele folosite in productie sunt momentan importate din Turcia, Germania si Italia. Odata ce se va termina si constructia pentru centrul de amestecuri, anvelopele produse la Slatina vor fi fabricate integral cu materiale prelucrate in Romania".
Capacitatea actuala maxima a centrului de productie este de 5 milioane de anvelope pe an si va fi atinsa in 2008. Potentialul infrastructurii da producatorului italian posibilitatea de dezvoltare prin construirea unei unitati similare si cresterea productiei pana la 10 milioane de anvelope.
"Acest proiect este aprobat pana la nivelul de 170 de milioane de euro. Este evident ca terenul si utilitatile de baza permit dublarea capacitatii de productie. In urmatorul plan pe 3 ani se va decide si asupra investitiilor viitoare. Deocamdata insa trebuie finalizate cele actuale".
In scopul dezvoltarii platformei logistice si de productie, producatorul italian planuieste investitii viitoare ce s-ar putea concretiza intr-un interval de maxim doi ani.
"Analizam posibilitatea unui proiect in Gorj. In functie de rezultatul analizei proiectului, constructia ar putea fi demarata in primavara anului viitor, pentru ca in 2008 fabrica sa inceapa procesul de productie".
Este vorba de proiectul de constructie a unei fabrici de filtre pentru motoare diesel in parcul industrial de la Sadu in judetul Gorj. Suma investitiei a fost estimata de catre oficialii companiei la 70 de milioane de euro. Pirelli este al treilea producator international de anvelope care are la momentul actual capacitati de productie pe teritoriul Romaniei.
Continental, in afara de participatia de 20% de la fabrica de cord de la Slatina, a mai investit la Timisoara, in fabrica de anvelope, aproape 170 de milioane de euro de cand a intrat pe piata din Romania. Producatorul german mai detine capacitati de productie la Sibiu si la Carei.
Michelin produce in Romania anvelope pentru autoturisme si camionete, in uzina Victoria de la Floresti, si anvelope de camion si industriale, la uzina Silvania de la Zalau, ambele preluate in anul 2001 de la grupul Tofan pentru aproximativ 80 de milioane de dolari. Francezii mai produc la Zalau cord metalic in fabrica realizata prin investitie proprie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO