Companii

Francezii vor să le vândă românilor cu bani vacanţe în Tahiti şi Bora Bora

Francezii vor să le vândă românilor cu bani vacanţe în Tahiti şi Bora Bora

Autor: Mirabela Tiron

05.12.2010, 23:54 259

Magazinele de lux de pe Calea Victoriei, precum Armani, HugoBoss sau Victoria Men, dau încredere oficialilor aso­ciaţiilorturistice din Franţa că îşi vor găsi clienţii pentru vacanţele dininsulele exotice ale Polineziei Franceze.

Monette Aline, proprietara companiei Tahiti Yacht Charter,susţine că a venit în România pentru a-şi promova croazierele delux în insulele Bora-Bora, Raiatea sau Taha'a din Oceanul Pacific,ale căror preţuri depăşesc 1.400 de euro de persoană.

"Ştiu că aceste destinaţii sunt la mare distanţă de România şică se adresează persoanelor cu venituri mari, însă cred că înfiecare ţară din Europa există o categorie a oamenilor foartebogaţi dornici să meargă în vacanţe exotice", spune Monette Aline,aflată la prima vizită în Bucureşti în interes de afaceri. Ea avenit în România, alături de alţi membri ai asociaţiei de turismnaţionale a Franţei Atout France, pentru a găsi parteneri deafaceri în rândul agenţiilor de turism, care pot intermediavânzarea croazierelor. Or­ganizaţia Atout France reprezintă unparteneriat public-privat care se promovează atât din banii alocaţide stat, cât şi din contribuţiile hotelierilor şi ale altoroperatori privaţi din turism.

În căutare de turişti

Încă din octombrie, pe lângă asociaţia de turism a Franţei, aumai venit în Capitală reprezentanţi ai asociaţiilor turistice dinAustria, Elveţia în căutarea de turişti români.Şi asociaţiile deturism din Turcia, Egipt, Bulgaria şi Israel au demarat acţiuni depromovare încă de la începutul anului pe piaţa românească pentru aatrage turişti români, pe fondul crizei economice care a reduscererea pentru vacanţe la nivel internaţional.

"Chiar şi venirea a doar 10 români pe an într-o croazieră arînsemna că suntem pe drumul cel bun pe piaţa românească", asusţinut Monette Aline, care administrează 20 de catamarane (bărci)pe care le pune la dispoziţia turiştilor pentru croaziere privatede patru zile, cu masă şi cazare incluse, ce costă peste 1.400 deeuro de persoană în insulele din Polinezia Franceză.

Stephane Bonneau, reprezentantul asociaţiei de turism dininsulele franceze La Reunion (Oceanul Indian), crede că româniicare îşi cumpără haine de la magazinele de lux de pe CaleaVictoriei, pe care le-a văzut în drum spre hotelul Novotel (unde aavut loc evenimentul de presă), îşi permit să dea 150 de euro penoapte pentru o cameră dublă la un hotel de patru stele din insulafranceză La Reunion, care este înconjurată de lagune şi atrage400.000 de turişti anual.

Şi Heimata Champs, directorul de vânzări pe Europa al companieiaeriene Air Tahiti Nui, transportatorul spre destinaţii dinPolinezia Franceză, susţine că nu ştia la ce să se aştepte de lavizita în România, pe care o asocia cu una dintre ţările fostuluibloc comunist, însă când a ajuns în Bucureşti pe calea Victoriei şia văzut magazinele de lux Armani şi Victoria Men s-a convins defaptul că "ţara are potenţial" şi că ar putea fi o sursă de turiştipentru insulele de lux din Polinezia franceză.

"Cu branduri de lux precum cele pe care le-am văzut, Româniaarată că este o ţară membră a Uniunii Europene, chiar dacă a aderatmai târziu", spune el.

Calea Victoriei este percepută ca fiind singura arterăcomparabilă cu marile bule­varde ale capitalelor europenecaracterizate ca fiind de lux. În ultimii doi ani şi-au făcut locpe Calea Victoriei magazine precum Hugo Boss, Paul & Shark sauVictoria Men, mărci care aduc un aer proaspăt prin intermediulvitrinelor din sticlă personalizate. Luna aceasta la parterulhotelului Hilton situat tot pe Calea Victoriei din Capitală se vadeschide şi primul magazin Gucci din România.

Aproape 1.000 de români sunt interesaţi de insulele exotice dinPolinezia Franceză, susţine Traian Bădulescu, consultantul peturism al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România(ANAT). El precizează că anual agenţiile de turism primesc cereripentru insule exotice din Oceanul Pacific sau Indian.

118 insule în Polinezia Franceză

Bernanrd Bousquet, directorul asociaţiei Tahiti Turism, carereprezintă cele 118 insule ce compun Polinezia Franceză, susţine cănu are o evidenţă oficială a românilor care vin în vacanţă înTahiti, însă, chiar şi aşa, lucrează la o strategie de promovare ainsulelor franceze în România, primul pas fiind chiar venirea învizită în Bucureşti şi întâlnirea cu reprezentanţii agenţiilor deturism locale.

"Este important să atragem cât mai mulţi turişti în acesteinsule. Lucrăm cu companiile aeriene, cu hotelierii şi cu asociaţianaţională de turism a Franţei la o strategie de promovare."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO