Companii

Gabriel Banica, Remedia: Urmarim reorganizarea companiei si intrarea in top zece distribuitori farma

Gabriel Banica, Remedia: Urmarim reorganizarea companiei si intrarea in top zece distribuitori farma

Gabriel Banica, directorul general al Farmaceutica Remedia: Sunt in jur de 3-4 grupuri de investitii interesate de Remedia, dar sunt discutii incipiente. Suntem in stadiul in care si-au manifestat interesul si si-ar dori sa afle mai multe amanunte. Inca nu am trecut la negocieri sau alte detalii.

18.09.2007, 15:30 644

Acoperirea nationala, un loc intre primii zece jucatori din distributie si reorganizarea companiei sunt principalele obiective pe termen mediu si lung ale directorului general al Farmaceutica Remedia din Deva, companie aflata pe locul 19 pe piata de distributie.
Actionarul majoritar al companiei, omul de afaceri Valentin Tarus, a demarat anul trecut un amplu proces de extindere al companiei care la acea vreme avea o prezenta puternica numai la nivel regional in judetele Alba si Hunedoara.
La mijlocul acestui an, Tarus a adus un nou manager, pe Gabriel Banica (35 de ani), pentru a restructura si extinde Remedia. Inainte de a veni Farmaceutica Remedia, Gabriel Banica a lucrat timp de opt ani in cadrul GlaxoSmithKline (GSK), liderul pietei farmaceutice locale.
"Pe termen scurt, avem un target de cifra de afaceri si unul de profit. Acestea sunt tinte strict operationale. Pe termen mediu si lung sunt mai multe obiective. Unul dintre ele este acoperirea nationala, iar altul sa ne situam intre primii zece distribuitori. Acum suntem pe locul 19 la nivelul intregii piete (retail si spitale - n.red.)", a spus Gabriel Banica, directorul general al Farmaceutica Remedia.
In prima jumatate a acestui an, vanzarile Remedia s-au majorat cu 29%, pana la
46 mil. lei (13,9 mil. euro). Profitul brut al companiei a urcat in aceeasi perioada cu 15%, la 1,4 mil. lei (0,42 mil. euro). Pentru acest an, compania si-a bugetat venituri totale de 124 mil. lei (36,4 mil. euro), cu 36% mai mari decat cele din anul precedent.
"Cu siguranta se poate creste organic in distributia de medicamente. Dar, daca vrem sa acceleram ritmul acesta, va trebui sa ne gandim si la finantare. Desi cresterea Remedia se mentine peste cea a pietei, totusi nu este atat de mare pe cat ne-am dori-o noi", a spus Banica.
Compania a anuntat ca intentioneaza sa-si majoreze capital cu 9,55 mil. lei (2,84 mil. euro) la 10,6 mil. lei (3,15 mil. euro).
"Primul pas pe care il facem este marirea capitalului social, pentru ca apoi, in functie de modul in care va decurge acesta majorare si de interesul manifestat de investitori, sa decidem pasul urmator", a spus Banica. El nu exclude nici posibilitatea unei vanzari de actiuni catre un fond de investitii.
"Sunt in jur de 3-4 grupuri de investitii interesate de Remedia, dar sunt discutii incipiente. Suntem in stadiul in care si-au manifestat interesul si si-ar dori sa afle mai multe amanunte. Inca nu am trecut la negocieri sau alte detalii", a continuat Banica.
Cu toate ca distributia de medicamente ramane o piata putin atractiva pentru fondurile de investitii datorita presiunii existente pe marje si a cadrului legislativ extrem de instabil, reprezentantul Remedia spune ca potentialul de crestere pentru companie este ridicat datorita perspectivelor pe care le asigura acoperirea nationala.
"Interesul pentru Remedia este dat tocmai de potentialul de dezvoltare. Exista un potential de crestere dincolo de marje, doar prin acoperire. De asemenea, exista perspective si prin prisma faptului ca avem o integrare verticala destul de mare. Fara productie avem toate verigile lantului: distributie, retail, promovare. Si acest lucru este atractiv", a continuat Banica.
El spune ca si la nivel de profit se poate creste pe de o parte datorita cresterii volumelor, iar pe de alta parte datorita eficientizarii operatiunilor.
"Este clar ca exista o economie de scala la nivel de distributie. Asta se vede si in piata. Exista o tendinta foarte mare de consolidare in sensul ca tot mai multi distribuitori mari cumpara companii mai mici. Pe de alta parte, jucatorii mari din afara se gandesc sa intre sau au intrat deja in Romania. Exista aceasta tendinta de fuzionare, iar motivul principal este existenta economiilor de scala la nivel de distributie. Cu cat esti mai mare cu atat costurile pe unitate, pe volum sunt mai mici", a afirmat directorul general al Farmaceutica Remedia.
Reteaua de farmacii detinute de Farmaceutica Remedia cuprinde 37 de unitati, retailul reprezentand aproximativ o treime din cifra de afaceri, distributiei revenindu-i restul. "Partea care pana anul trecut lipsea era cea de distributie catre alte farmacii. In 2006, s-a infiintat o echipa de distributie. Anul acesta insa am angajat un nou manager de vanzari care a refacut toata aceasta echipa", spune Banica.
Echipa de vanzari are in componenta 18 reprezentanti medicali si 22 de reprezentanti de vanzari la telefon. Farmaciile sunt concentrate in Hunedoara si Alba, iar planul de extindere prevede acoperirea restului tarii, incepand cu orasele mari.
Farmaceutica Remedia este rezultatul fuziunii dintre V.Tarus RoAgencies SRL si Farmaceutica Remedia Deva care provine din fostul Centrofarm Deva.
In 2006, Remedia era un distribuitor zonal, care acoperea doar Hunedoara si Alba, iar dupa fuziune a inceput extinderea, "cu pasi timizi". In acest moment, Farmaceutica Remedia opereaza sapte depozite.
Valentin Tarus este fratele omului de afaceri Adrian Tarus care a dezvoltat grupul de firme Dita, tot cu activitati de distributie de medicamente vandute la sfarsitul anului trecut grupului ungar Gedeon Richter. Potrivit informatiilor care au circulat in piata, Gedeon Richter a fost interesata si de Remedia, existand in acest sens negocieri, care insa nu s-au concretizat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO