Companii

GfK: În Europa, unu din trei consumatori se chinuie să îi ajungă banii. La noi, 47% dintre români au această problemă. Tototdată, 15% dintre români îşi pun problema siguranţei locului de muncă

Datele GfK arată că nu există o corelaţie directă între puterea de cumpărare a locuitorilor unei ţări şi nivelul lor de îngrijorare privind banii, dat fiind că România stă mai bine decât Italia, spre exemplu.

Datele GfK arată că nu există o corelaţie directă între puterea de cumpărare a locuitorilor unei ţări şi nivelul lor de îngrijorare privind banii, dat fiind că România stă mai bine decât Italia, spre exemplu.

Autor: Cristina Roşca

24.05.2022, 16:30 146

De această dată, piaţa locală se încadrează în media europeană.

Unu din doi români, mai exact 47% din totalul consumatorilor locali, sunt îngrijoraţi că nu le ajung banii pentru a-şi acoperi cheltuielile de bază.

Spre comparaţie, în Europa, în medie, unu din trei consumatori (37%) îşi pune pro­blema aceasta, arată o analiză a com­paniei de cercetare de piaţă GfK. Dife­ren­ţele apar în con­diţiile în care România este a doua cea mai săracă ţară din UE, după Bulgaria, cu un salariu mediu de până la 3-5 ori mai mic decât în unele state din Occident. Mai mult, puterea de cumpărare de pe plan local este redusă prin com­pa­raţie cu multe ţări vestice în con­textul în care preţurile nu sunt aliniate la salarii, ci mai degrabă la pre­ţurile din alte pieţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO