Companii

GfK: Piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată şi-a continuat creşterea, în ciuda COVID

GfK: Piaţa românească de bunuri de folosinţă...

Autor: Dorin Oancea

31.08.2020, 17:33 141

Creşterea înregistrată a valorii vânzărilor a fost de 5,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019 şi a fost determinată de creşterea sectoarele IT, Echipamentele de birou şi Electrocasnicele Mici.

În contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamentele de birou şi Electrocasnicele Mici au fost singurele care au înregistrat un trend crescător al vanzarilor în cel de al doilea trimestru al anului 2020, în piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată. La nivelul pieţei europene a fost înregistrată o evoluţie similară a sectoarelor din piaţa bunurilor de folosinţă îndelungata. Criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de încrederea consumatorului, media europeana în luna iunie 2020 atingând valoare de -15,6, în scadere de la -7, valoare înregistrată în Decembrie 2019.

Sectoarele Tehnologia Informaţiei (IT) şi Echipamentele de birou (Office Equipments, OE), au înregistrat în perioada aprilie – iunie 2020 o creştere de 67,9%, respectiv 75,7% faţă de aceeaşi perioada a anului 2019. Evoluţia sectorului IT a fost influnţată de creşterile înregistrate de vânzările de computere mobile şi mouse-uri.

O creştere substanţială a vânzărilor au înregistrat Electrocasnicele Mici (Small Domestic Appliances, SDA), cu 31,7%. Cele mai mari creşteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice pentru tuns şi bărbierit.

Cel mai mare sector al pieţei TCG, Telecom, a înregistrat scădere de 10% în aceeaşi perioadă, evoluţie generată de scăderea vânzărilor pentru telefoane mobile (Smart si Mobilephones). Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanţă în piaţă, a înregistrat o evoluţie aproape constantă (-0.7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019), cele mai mari creşteri înregistrate în sector fiind pentru vânzările de congelatoare şi uscătoare de rufe.

Vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) şi Aparate Foto (Photo) au înregistrat în cel de al doilea trimestru 2020 scăderi de 3,2% respectiv 40,6% faţă de aceeaşi perioada a anului anterior. Scaderea vânzărilor de Electronice a fost influenţată de scaderile vanzarilor de televizoare şi camere video (Camcorders).

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO