Companii

GfK: Românii şi-au temperat anul trecut apetitul pentru cumpărături de bunuri de larg consum, mergând mai rar la magazin şi optând în general pentru produse mai ieftine

GfK: Românii şi-au temperat anul trecut apetitul pentru...

Autor: Roxana Rosu

25.02.2020, 11:38 240

Românii şi-au temperat anul trecut apetitul pentru cumpărături de bunuri de larg consum, mergând mai rar la magazin decât în 2018 şi optând în general pentru produse mai ieftine, arată o analiză a GfK.

Astfel, pe parcursul anului 2019, cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum au înregistrat per total o creştere modestă, de 2,2%, în condiţiile în care preţurile la alimente s-au majorat în medie cu 5,6% (conform Eurostat), iar românii au cumpărat aceleaşi volume, dar de pe segmente inferioare de preţ.

În 2018, ritmul de creştere a pieţei a fost dublu, în timp ce în 2017 piaţa creştea cu peste 7%.

In medie, familiile din România au mers la cumpărături mai rar pe parcursul anului trecut decât in 2018, insă au plătit cu 2 lei mai mult la o vizită în magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO