Companii

Henkel a atins pragul de 140 mil. euro

28.02.2008, 17:38 19

Henkel Romania, subsidiara locala a grupului austriac Henkel, activa pe piata locala cu mai multe divizii, a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de peste 140 mil. euro, in crestere cu 36% fata de anul anterior. "Si in 2008 vrem sa pastram un ritm inalt de crestere al afacerii Henkel in Romania", a declarat Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania.
De asemenea, castigul inainte de impozitare (EBIT) a depasit anul trecut 27 mil. euro, potrivit datelor companiei.
Principalul factor care a contribuit la evolutia companiei a fost deschiderea celei de-a doua fabrici de adezivi la Campia Turzii, judetul Cluj, care are o capacitate de productie anuala de 200.000 de tone. "Investitia Henkel in Romania in capacitatile de productie a ajuns la o valoare de 30 de milioane de euro, dar odata cu inaugurarea fabricii s-a dublat practic capacitatea de productie in Romania", mai spune Sfrija.
In prezent compania are la nivel local 600 de angajati, dintre care 220 de persoane lucreaza in fabricile de adezivi din Pantelimon si din Campia Turzii.
Pe langa divizia de adezivi, la evolutia cifrei de afaceri contribuie si divizia de produse cosmetice, dar si cea de detergenti si produse pentru curatat. "In ultimul timp s-a schimbat comportamentul consumatorului, care devine din ce in ce mai educat. In cazul detergentilor, de exemplu, devin interesati din ce in ce mai mult de detergentii lichizi, iar balsamul de rufe este deja considerat un produs de uz curent", explica Sfrija.
La nivel local, cei mai importanti competitori ai Henkel pe divizia de adezivi sunt companii ca Baumit, AdePlast sau Baumix, iar pe diviziile de cosmetice si produse pentru curatat sunt companiile Procter & Gamble, Unilever sau Colgate-Palmolive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO