Companii

Henkel: Oamenii nu mai cumpara daca nu primesc si ceva gratis

Henkel: Oamenii nu mai cumpara daca nu primesc si ceva gratis

Lavinia Ciurtin, directorul de marketing al diviziei de adezivi a Henkel Romania: Oamenii sunt dornici sa castige garantat cand vor sa cumpere ceva, mai ales in aceasta perioada de criza

10.06.2009, 00:00 144

Henkel Romania, divizia locala a grupului german Henkel, estimeaza pentru acest an mentinerea vanzarilor diviziei de adezivi la nivelul anului trecut in lei, datorita numarului ridicat de promotii pe care le-a derulat de la inceputul anului pentru a stimula vanzarile, in conditiile in care volumul de lucrari in constructii este in scadere.

"De la inceputul anului am derulat cinci-sase promotii mari, plus altele mai mici pentru a stimula cumparatorii finali si am cheltuit circa 50% din bugetul de marketing. Pentru primele cinci luni ne-am atins targetul in lei si ne-am bugetat sa avem vanzari anuale pe divizia de adezivi cel putin la nivelul anului 2008, dar in lei, pentru ca in euro vom fi in scadere", a declarat pentru ZF Lavinia Ciurtin, directorul de marketing al diviziei de adezivi a Henkel Romania.
Compania nu a facut publica valoarea vanzarilor de adezivi in 2008, dar potrivit ultimelor informatii, divizia de adezivi genereaza 50% din totalul veniturilor Henkel in Romania, echivalentul a circa 295 mil. lei (80 mil. euro).
Henkel Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 590 mil. lei (160 mil. euro), in crestere cu 25% fata de anul precedent, incluzand si diviziile de detergenti si cosmetice.
Divizia de adezivi a decis anul acesta sa apeleze la direct mailing la clientii finali - magazine, depozite care vand direct catre consumatori - si mai putin la distribuitori.
 
O singura promotie a generat 10% din vanzari
"Distribuitorii nu mai anunta in piata promotiile pentru ca nu mai au putere financiara si de aceea am avut promotii directe catre clientii finali. Una dintre promotii, care presupune acumularea de puncte la achizitionarea unor produse Henkel, iar ulterior sunt oferite premii precum combine muzicale, scule, salopete sau bricege, a generat 10% din vanzarile din primele cinci luni", afirma Ciurtin. De obicei, o promotie genereaza in medie circa 2,5% din vanzarile unei companii. Printre alte promotii derulate au fost cinci saci plus unul gratis sau o cantitate mai mare in sacii de 25 kg.
"Oamenii sunt dornici sa castige garantat cand vor sa cumpere ceva, mai ales in aceasta perioada de criza. Circa 30% din vanzarile noastre au fost catre proiecte incepute anul trecut, iar restul au fost reprezentate de locuinte individuale. Este un fals blocaj pe piata constructiilor in prezent, pentru ca se construiesc case individuale. Problemele vor aparea in toamna pentru ca nu mai sunt incepute proiecte noi", explica Ciurtin.
Henkel estimeaza ca vanzarile de termosistem, pentru care compania produce adezivii pentru polistiren si tencuiala, ar putea inregistra anul acesta o crestere de 10%, iar in cazul in care programul de reabilitare termica initiat de Guvern va avea succes majorarea ar putea fi de 30%.
Activitatea Henkel Romania este impartita in trei divizii, respectiv adezivi-tehnologii (care detine doua fabrici la Bucuresti si Campia-Turzii), detergenti si produse pentru curatat si produse cosmetice. Vanzarile ultimelor doua sunt asigurate prin importuri.
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO