Companii

Hotelierii: Clientii fac pretul acum din cauza ca produsele si serviciile nu se diferentiaza

21.05.2009, 19:14 21

Hotelierii din Capitala trebuie sa caute noi segmente de piata, pe langa cel a clientilor de business, pentru a asigura ocuparea camerelor si mentinerea profitabilitatii pe o piata care este in scadere, spun executivii hotelurilor de cinci stele din Capitala.
"In primele patru luni ale acestui an avem o cerere mai mica cu 8,3% fata de aceeasi perioada de anul trecut in turism, adica 26.000 de nopti pierdute. Hotelurile din Capitala au avut o reducere a cererii cu aproape 22%, concurenta fiind din ce in ce mai puternica", a spus Friedrich Niemann, directorul general al hotelului de cinci stele AthŽnŽe Palace Hilton, in cadrul evenimentului "2009 Anul schimbarilor in domeniul hotelier", organizat de revista HRB Expert. El a mai adaugat ca pe langa faptul ca a scazut gradul de ocupare din cauza cererii, s-au redus si tarifele pe camera.

"De la inceputul anului negociem si iar negociem"
"Trebuie sa fim flexibili pe aceasta piata si sa ne orientam si spre oferirea altor servicii pentru a ne mentine profitabilitatea. De la inceputul anului negociem si iar negociem contractele cu clientii. Nu ne permitem sa pierdem business", a mai spus el. Solutia pentru revenirea afacerilor din sectorul hotelier este crearea de noi concepte de servicii turistice si de produse noi care sa atraga si clienti pe partea de leisure. Turismul de tip city-break sau cel de spa au fost amintite ca fiind forme atractive pentru turistii ce vin in vacanta.
"Consider ca in aceasta perioada este important sa venim cu ceva care sa ne faca unici si astfel vom atrage noi categorii de clienti. In momentul de fata cumparatorii sunt cei care stabilesc preturile, pentru ca pe piata sunt multe produse asemanatoare, iar presiunile puse asupra serviciilor sunt foarte mari", a spus Yilmaz Yildirimlar, directorul general al Radisson SAS.
El sustine faptul ca atunci cand ai un concept unic pe piata (cu referire la hoteluri) iti este mult mai usor sa depasesti perioadele dificile. Insa in conditiile in care sunt prea multe lucruri asemanatoare, care nu se diferentiaza, cumparatorii incep sa faca preturile.
"Este nevoie de creativitate, de noi con-cepte de servicii si de produse unice", a adaugat el.

E imposibil de facut estimari
Perioada acesta ridica si pentru hotelieri problema lipsei de predictibilitate. "Este imposibil sa previzionam ce se va intampla. Nu putem sti nici de pe o zi pe alta ce se va intampla cu restaurantul pe care il avem, sa nu mai spun peste o saptamana. Trebuie sa ne optimizam costurile si veniturile si sa cautam noi oprtunitati de dezvoltare", a spus Niemann.
Desi criza i-a afectat si pe hotelierii din alte orase, operatorii din Bucuresti sunt cei care sufera cel mai mult. Hotelurile din Bucuresti au avut in primele trei luni ale acestui an cea mai mare reducere a nivelului de ocupare din regiune, de 26,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui studiu realizat de CB Richard Ellis Hotels. Spre comparatie, la hotelurile din Budapesta reducerea a fost de 24,1%, in Praga cu 22,9%.
"Si Budapesta sau Praga au fost afectate de criza, insa acestea au reusit intr-o masura mai mare sa depaseasca scaderea cererii. Problema este ca Bucurestiul nu este o destinatie turistica atractiva. A ramas in urma fata de celelalte orase", a sustinut Niemann. Camerele sunt goale pentru ca turistii nu vin in Capitala.
"O solutie ar fi implicarea autoritatilor in promovarea Capitalei si existenta unor strategii de marketing elaborate", a spus el.
Mai mult, in sectorul turistic ar trebui sa fie create sinergii intre hotelieri, companii aeriene, agentii de turism, restaurante sau cluburi. "Toti ar trebui sa depuna efortul pentru atragerea turistilor", a mentionat el.
Cristopher Shonn, reprezentantul companiei de consultanta in turism Kohl&Partener, apreciaza ca serviciile si arhitectura hotelurilor sunt o reprezentare a stilului de viata si o solutie pentru ca Bucurestiul sa devina o destinatie mai atractiva ar fi atragerea mai multor branduri internationale sau dezvoltarea propriilor marci atractive.
"In vacante sau weekend oamenii pot deveni o alta persoana. Strainii care aleg Romania au aceasta aspiratie care li se poate indeplini prin ceea ce ofera tara", a spus el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO