Companii

În doi ani închide aproape 30 de magazine. Domo rămâne până în vara lui 2013 cu 100 de unităţi

Domo rămâne până în vara lui 2013 cu 100 de unităţi

Autor: Cristina Rosca

16.03.2012, 16:23 2160

"În contextul actual de piaţă, viziunea mea referitoare la numărul necesar de magazine pentru a acoperi eficient suprafaţa ţării este de circa 100 de unităţi, cifră care va fi atinsă prin cateva deschideri şi mai multe închideri până la mijlocul anului 2013", spune Lorand Szarvadi, fondatorul, directorul executiv şi acţionarul Domo Retail.

Şeful Domo spunea încă din toamna anului trecut că are în plan închiderea mai multor magazine, despre care afirma că sunt fie prea mici ca suprafaţă, fie neprofitabile.

Printre ultimele care au fost închise se numără unitatea din centrul comercial City Mall, singurul mall din Bucureşti care a trecut prin procedura fali men tului.

Unele magazine pierd bani

"Locaţia din City Mall era una dintre cele circa 20 de magazine Domo care pierd bani din totalul de 114 unităţi, respectiv 113 în prezent după închiderea unităţii din City Mall", explică Lorand Szarvadi, cu o experienţă de aproape două decenii în domeniu.

Magazinul de electronice, electrocasnice şi produse IT Domo nu a fost singurul care s-a închis în City Mall. Centrul comercial City Mall din sudul oraşului a mai pierdut recent şi alţi doi clienţi: supermarketul Primăvara şi magazinul de articole sportive Killtec.

Centrul comercial care de-a lungul timpului a rămas fără mai mulţi chiriaşi mai păstrează încă pe lista chiriaşilor retailerul de îmbrăcăminte Sprider, compania de echipamente sportive Lotto şi restaurantul KFC. "Din păcate, revitalizarea magazinului nu prea avea perspective. Mai mult, am închis din cauza unui proprietar indecis în privinţa strategiei centrului comercial pe termen lung", mai explică Szarvadi.

Omul de afaceri, care conduce din 1994 al doilea cei mai mare retailer de electronice şi electrocasnice de pe piaţa locală după cifra de afaceri din 2010, spune că magazinul din City Mall nu a fost un caz singular, urmând a fi închise mai mult magazine pe pierdere în cazul cărora nu se întrevede nicio şansă de relansare. El nu oferă exemple.

Merg după alţi retaileri

Retailerul a început încă din vara anului trecut să închidă magazine, cum a fost cazul unităţii din Capitală din zona Bucur Obor.

Potrivit unor informaţii furnizate anterior de Lorand Szarvadi, Domo se orientează acum după spaţii unde este aproape de alţi retaileri. Spre exemplu, la finalul anului trecut, Domo a deschis, în urma unei investiţii de circa 500.000 de euro, al doilea magazin din Băneasa Shopping City pe o suprafaţă de 2.300 de metri pătraţi. Domo are în plan să continue cu deschiderile şi în acest an, când sunt programate trei noi magazine.

"În acest an vom deschide 3 magazine şi vom mai închide 10, astfel că numărul estimat pentru luna decembrie 2012 va fi de 106 magazine." Retailerul nu a anunţat încă oficial cifra de afaceri pentru anul trecut şi nici estimările pentru 2012.

La finalul lui 2011 însă Szarvadi spunea că afacerile Domo se vor ridica la 175 de milioane de euro, sub bugetul estimat la început de an. Omul de afaceri era atunci optimist pentru acest an, când spunea el businessul său va depăşi 200 de milioane de euro.

Această creştere era pusă încă de atunci pe seama restructurării retailerului.

Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată (electronice, electrocasnice, produse foto, IT şi telecom, echipamente de birou), una dintre cele mai lovite de criza financiară, a dat primele semne de revenire în 2011, când a crescut cu aproape 13% comparativ cu anul anterior, până la o valoare de 1,425 miliarde de euro, potrivit studiul GfK Temax realizat de compania de cercetare de piaţă GfK România. Mai mult, producătorii şi retailerii sunt optimişti pentru acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO