Companii

Indesit mizeaza pe vanzari de 65 de milioane de euro

Indesit mizeaza pe vanzari de 65 de milioane de euro

Eugen Paturan, country manager al Indesit Company: Cea mai mare parte a vanzarilor Indesit pe piata locala, circa 60% din total, se deruleaza prin intermediul retailerilor specializati, 25% prin retele moderne de retail.

31.05.2007, 17:59 119

Filiala locala a Indesit a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 54 mil. euro, potrivit informatiilor companiei. In perioada ianuarie-februarie a acestui an, Indesit a inregistrat o cota de piata volumica de 24,6%, in crestere cu 5,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit informatiilor companiei care citeaza un studiu GfK Romania.
Portofoliul companiei include marcile Indesit pe segmentul medium-high si Ariston in segmentul premium, primul brand generand anul trecut vanzari de 43 de milioane de euro.
"Strategia noastra este sa devenim lideri pe segmentul medium high", a declarat Francesco Trovato, director regional pentru Europa Continentala in cadrul Indesit Company. De asemenea, Indesit se concentreaza pe consolidarea segmentului aparatelor electrocasnice incorporabile. Marca Ariston a inregistrat anul trecut vanzari de peste 11 milioane de euro, dintre care 43% sunt reprezentate de aparatele electrocasnice incorporabile. Ponderea vanzarilor Ariston in businessul Indesit s-a majorat anul trecut la 18%, fata de 12% in 2005. Reprezentantii companiei estimeaza in acest an o crestere de 15% a vanzarilor pe segmentul premium (unde Indesit activeaza cu brandul Ariston).
Grupul italian a inceput recent un proces de rebranding pe segmentul premium, prin fuziunea marcii Hotpoint, prezenta in Marea Britanie, cu Ariston, distribuita in Europa Continentala.
"Cea mai mare parte a vanzarilor Indesit pe piata locala, circa 60% din total, se deruleaza prin intermediul retailerilor specializati, 25% prin retele moderne de retail, cu ajutorul hipermarketurilor, iar restul vanzarilor se realizeaza in cadrul magazinelor independente", a declarat Eugen Paturan, country manager al Indesit Company.
Potrivit Indesit, pe piata romaneasca a electrocasnicelor s-au vandut anul trecut peste 1,2 milioane de produse, in crestere cu 8-10% fata de 2005, valoarea pietei de electrocasnice albe mari ridicandu-se la 220 de milioane de euro.
"Piata de electrocasnice din Romania are un potential foarte ridicat si este destul de profitabila. Romania este una dintre principalele noastre piete din Europa de Est, iar trendul economic crescator si aderarea la UE vor imbunatati nu doar volumul cererii in sectorul produselor albe, ci si calitatea acestora", a mai precizat Trovato. Directorul regional pentru Europa Continentala al Indesit a mai spus ca in Romania consumul de electrocasnice pe cap de locuitor este mai ridicat decat cel din Ungaria sau Republica Ceha.
Indesit Company este unul dintre cei mai importanti producatori de electrocasnice la nivel mondial. In 2005 compania a avut incasari de peste 3 miliarde de euro, volumul vanzarilor depasind 14 milioane de unitati. Indesit isi desfasoara activitatea in 18 puncte de lucru si 22 de filiale comerciale din toata lumea, avand peste 17.000 de angajati. In Europa compania are o cota de piata de 14%.
In Romania, Indesit Company functioneaza printr-un birou de reprezentanta, activitatea comerciala realizandu-se prin intermediul unor importatori autorizati. Biroul din Romania se ocupa de coordonarea activitatilor de marketing, comunicare, logistica si servicii postvanzare.
Pe piata interna Indesit concureaza in primul rand cu brandurile produse local. Anul trecut, Arctic, primul producator dupa cifra de afaceri, a realizat in urma cumularii vanzarilor interne si a celor la export o cifra de afaceri de 194 de milioane de euro, cu 30% mai mult decat in anul anterior. In primul trimestru producatorul a confimat cresterea sustenabila raportand vanzari de peste 40 de mil. euro ( crestere de 18%). Electrolux, cel de-al doilea producator intern de electrocasnice, nu a inregistrat insa o evolutie asemanatoare, vanzarile scazand anul trecut cu 7%, pana la 141 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO