Companii

Intrarea pe piata bauturilor necarbonatate a majorat de cinci ori vanzarile Granini

07.08.2008, 20:36 36

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul berilor Tuborg si Carlsberg, a inregistrat in prima jumatate a acestui an o crestere de 19% a cifrei de afaceri si un avans de 15% al vanzarilor in volum fata de aceeasi perioada a anului precedent.
"Anul 2008 a debutat prin dublarea capacitatii de productie a fabricii de bere. A urmat apoi lansarea unei noi etape in comunicarea marcii Tuborg si schimbarea de ambalaj Skol. In plus, anul acesta a marcat si intrarea companiei noastre pe un nou segment al bauturilor racoritoare necarbonatate - still drinks - prin lansarea Granini Racoarea Fructelor", a declarat Shachar Shaine, presendintele URBB si Carlsrom Beverage.
Shaine a adaugat ca in primele sase luni ale acestui an cele mai mari cresteri ale marcilor din portofoliul companiei au fost inregistrate de Tuborg, Holsten si Granini.
"In ceea ce priveste marca Granini, volumul de vanzari a crescut de cinci ori fata de perioada similara a anului trecut, atat datorita intrarii pe segmentul still drinks, cat si datorita rezultatelor obtinute pe segmentul de juice si nectar. Pe piata de bere, cresterea de 15% s-a reflectat la nivelul tuturor marcilor de bere detinute in portofoliu", a explicat Shaine.
URBB a intrat pe piata bauturilor necarbonatate cu brandul Granini in luna februarie a acestui an in urma finalizarii unor investitii de 12 mil. euro in montarea unei linii de imbuteliere aseptica.
Portofoliul producatorului de bere cu peste 1.000 de angajati cuprinde brandurile Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinness, Kilkenny, Orangina si Granini.
Investitiile totale preconizate de URBB pentru acest an se ridica la 20 mil. euro, fiind directionate catre activitati de logistica, distributie si promovare a produselor companiei. In prezent, capacitatea fabricii de bere Tuborg se ridica la 2,1 milioane de hectolitri.
Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele inregistrate in prima parte a acestui an se incadreaza in estimarile initiale facute de companie.
URBB a finalizat anul 2007 cu o cifra de afaceri de peste 340 mil. lei (circa 100 mil. euro), in crestere cu 17% comparativ cu rezultatele obtinute in anul precedent. Pentru 2008, reprezentantii companiei estimeaza obtinerea unei cresteri de 45% a vanzarilor pe segmentul de bauturi racoritoare, de 20% pe bere si un plus de 20% la cifra de afaceri.
Piata locala a berii a depasit anul trecut pragul de un miliard de euro, atingand un volum de 19,4 milioane de hectolitri, in crestere cu 9,6% fata de aceeasi perioada din 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO