Companii

Isabelle Pleska, Bricostore: Parcurile comerciale ne vor garanta trafic si cand piata va fi matura

Isabelle Pleska, Bricostore: Parcurile comerciale ne vor garanta trafic si cand piata va fi matura

Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania: Retailerii internationali de bricolaj reprezinta inca o mica parte din piata totala de profil. Cred ca micii comercianti traditionali vor mai rezista cativa ani pe piata, dar vor sfarsi prin a disparea.

26.01.2007, 14:31 121

Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore, spune ca retailul de bricolaj ar putea ajunge la maturitate in 4-5 ani, moment pe care compania l-a anticipat prin strategia de localizare a magazinelor.
Compania Bricostore, primul retailer de bricolaj intrat pe piata romaneasca in anul 2002, are planuri de extindere a retelei cu cel putin doua unitati in acest an, mergand in continuare in locatii invecinate cu hipermarketuri franceze.
"Ne-am fixat un ritm de extindere pe piata romaneasca de 3-5 magazine noi pe an, insa deschiderile noastre depind in acelasi timp si de planurile retelelor de hipermarketuri cu care vrem sa ne invecinam, dar si de preturile de pe piata imobiliara, care reprezinta o provocare pentru noi in acest moment", afirma Isabelle Pleska.
Reteaua franceza Bricostore si-a programat deschiderea a doua magazine noi in toamna acestui an, in Targoviste si Pitesti, investitia medie pe magazin fiind de 10 mil. euro, potrivit datelor companiei.
"Vizam locatii in parcuri comerciale unde sunt implantate si hipermarketuri. Aceasta strategie va fi cu siguranta un avantaj competitiv pe viitor, cand concurenta se va intensifica si piata va ajunge la maturitate. Implantarea magazinelor noastre in parcuri comerciale ne va garanta in mod sigur traficul de persoane de care vom avea nevoie", explica Isabelle Pleska.
Ea apreciaza ca retailul de bricolaj din Romania ar putea ajunge la maturitate in 4-5 ani, moment care ar putea marca o schimbare de strategie in dezvoltarea retelei pe piata.
"Nu pot spune cu certitudine daca vom continua extinderea si dupa 2011 sau daca ne vom indrepta atentia spre alte piete din regiune. Ne-am putea orienta mai tarziu, cand competitia se va intensifica, spre orase mai mici in care am putea deschide formate mai reduse de magazine", mentioneaza Pleska. Bricostore vizeaza in prezent orasele mari ale tarii, cu peste 100.000 de locuitori. Reteaua numara sapte unitati in acest moment, patru dintre acestea fiind localizate in Bucuresti. Pe piata locala, Bricostore va recruta in acest an aproximativ 350 de persoane pentru a sustine dezvoltarea companiei.
Pe termen mai lung, compania si-a planificat deschiderea altor 23 de magazine, ajungand la un numar de peste 30 de unitati pana in anul 2011. Reprezentantii Bricostore estimau anul trecut ca vor ajunge la vanzari de 500 mil. euro peste aproximativ patru ani.
"Intrarea unor companii internationale pe piata de profil (anul trecut - n. red.) nu se resimte inca, pentru ca locatiile lor nu sunt apropiate de ale noastre. Retailerii internationali de bricolaj reprezinta inca o mica parte din piata totala de profil. Cred ca micii comercianti traditionali vor mai rezista cativa ani pe piata, dar vor sfarsi prin a disparea", mai spune Pleska.
Ultimul magazin deschis de Bricostore, in luna octombrie a anului trecut, este localizat in centrul comercial Tom din Constanta, alaturi de un hipermarket Carrefour. Inaugurarea a implicat o investitie de 12 mil. euro din partea retailerului.
Deschiderea magazinului din centrul comercial Baneasa Shopping City (in 2006) a implicat cea mai mare investitie pe unitate de pana acum realizata de Bricostore, de 14 mil. euro. Acesta este insa cel mai mare magazin al retelei, avand o suprafata de 14.500 de metri patrati.
"Vanzarile in magazinul din Baneasa merg bine, dar ne asteptam la rezultate mai bune dupa finalizarea lucrarilor la infrastructura din zona, in aceasta primavara", declara Pleska.
Un magazin Bricostore listeaza aproximativ 35.000 de articole, iar 20% din acestea sunt importate direct de companie din Europa sau Asia (in special produse sezoniere pentru gradini, sanitare si electrice).
Pleska mai spune ca expansiunea retelei este dependenta de profitabilitatea magazinelor detinute. "Fara profit nu ne putem dezvolta pe nicio piata", afirma ea.
Compania Bricostore Romania a realizat un profit net de aproape 10 milioane de euro in anul 2005, la o cifra de afaceri de aproximativ 84 mil. euro, potrivit datelor Ministerului de Finante. Reprezentantii companiei nu au comunicat rezultatele realizate in 2006. Primele capitaluri straine de pe piata romaneasca de bricolaj au intrat in anul 2002, prin extinderea retelelor internationale Bricostore si Praktiker, care au dominat piata de profil pana in acest an. Alte retele internationale si-au facut insa intrarea anul trecut, BauMax (Austria) si Mr. Bricolage (Franta), urmand ca in acest an compania germana Hornbach sa deschida primul sau magazin in Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO