Companii

Janisch, directorul Billa: Romania e a doua piata din regiune, dupa Rusia

Janisch, directorul Billa: Romania e a doua piata din regiune, dupa Rusia

Janisch a revenit in martie la conducerea companiei Billa Romania, dupa ce in mai 2007 managerul a plecat pentru a coordona activitatile retelei in tarile baltice

23.06.2008, 18:57 93

Wolfgand Janisch, directorul general al Billa Romania, cea mai mare retea de supermarketuri de pe piata, spune ca analizeaza aproximativ cinci retele pentru o achizitie.
Janisch spune ca Romania este una dintre cele mai bune piete pentru reteaua Billa din estul Europei, fiind intrecuta doar de Rusia.
La nivel local, compania vizeaza expansiunea retelei de supermarketuri cu un ritm anual de minimum 10 magazine, in urmatorii cinci ani extinderea putand fi grabita prin cateva achizitii de retele.
"Obiectivul principal al unei achizitii pe piata locala este accelerarea expansiunii Billa. Nu am ajuns inca la faza de due-dilligence cu retelele vizate", precizeaza Janisch.
Printre tintele grupului Rewe (proprietarul Billa) in Romania s-a numarat anul trecut reteaua de magazine cu discount Plus, potrivit reprezentantilor acesteia.
Janisch mai spune ca, in urma cu patru ani, Billa a fost interesata de achizitia retelei Artima, controlata la acel moment de omul de afaceri Florentin Banu. Artima a fost preluata in 2005 de catre fondul de investitii Polish Enterprise Fund V, care a vandut-o anul trecut catre Carrefour.
Wolfgang Janisch a revenit in luna martie la conducerea companiei Billa Romania, dupa ce in mai 2007 managerul a lasat functia de CEO al companiei locale pentru a coordona activitatile retelei in tarile baltice. Printre responsabilitatile lui Janisch din ultimul an pe pietele externe s-a numarat coordonarea integrarii unor retele preluate de Billa.
In locul lui Janisch, compania a adus tot un austriac la conducerea Billa Romania, pe Marcel Haraszti. Dupa revenirea fostului CEO, Haraszti a fost transferat la conducerea retailerului IKI din Lituania, preluat in acest an de grupul Rewe.
Billa, parte a grupului german Rewe, detine o retea de 29 de supermarketuri si urmeaza sa se extinda saptamana viitoare in orasul Slatina. Printre locatiile vizate de extinderea retelei in acest an se numara orasele Oltenita, Suceava, Petrosani, Tulcea si Bucuresti.
In total, compania si-a planificat peste 8 inaugurari in 2008. Potrivit lui Janisch, investitia medie intr-un supermarket Billa este de trei milioane de euro, suma care include constructia si echipamentele, fara valoarea terenului. Pe termen lung, directorul vede potential pe piata romaneasca pentru 150-200 de unitati Billa.
In ultimii ani, compania a abordat piata si cu formate mai mici de supermarketuri, intre 600 si 1.400 de metri patrati. Primele unitati Billa deschise in Romania au, in medie, o suprafata de vanzare de 2.000 mp.
"In acest an ne concentram pe constructia de magazine cu o suprafata de 1.200-1.400 de metri patrati si pe gasirea unor spatii de aceleasi dimensiuni in centre comerciale", mentioneaza Janisch.
Planurile de investitii ale retailerului includ si modernizarea unor magazine mai vechi, printre care cele din cartierele Titan, Drumul Taberei (Capitala) si din orasele Cluj sau Craiova.
Billa Romania a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor de aproximativ 32% fata de 2006, ajungand la circa 400 mil. euro, potrivit datelor comunicate anterior.
Billa a fost prima retea internationala de comert intrata pe piata locala, la inceputul lui 1999. Daca in primii ani de activitate retailerul s-a extins cu 1-2 supermarketuri anual, in ultima perioada intensificarea competitiei a grabit expansiunea Billa.
In Capitala, de exemplu, preluarea retelei La Fourmi de catre Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, duce supermarketurile Mega Image mult mai departe de restul operatorilor de profil din Bucuresti, precum Billa, Ethos, G'Market si Primavara.
La nivel national, un competitor important pentru Billa este retailerul francez Carrefour, care a intrat anul trecut pe segmentul supermarketurilor prin achizitia retelei Artima. Aceasta a fost, pana in prezent, cea mai mare tranzactie pe piata locala de profil (55 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO