Companii

Jerome Peyrard, Cora: Preturi de 300-400 euro/mp la periferia oraselor de provincie sunt exagerate

Jerome Peyrard, Cora: Preturi de 300-400 euro/mp la periferia oraselor de provincie sunt exagerate

Jerome Peyrard, directorul de dezvoltare al hipermarketurilor Cora pentru Romania si Ungaria: Sunt multi proprietari care vor sa castige multi bani intr-un timp foarte scurt, facand speculatii cu terenuri, fara a avea cunostinte de specialitate.

13.02.2007, 17:09 77

Jerome Peyrard, directorul de dezvoltare al hipermarketurilor Cora pentru Romania si Ungaria, spune ca reteaua nu va accelera ritmul de extindere pe piata, fiind influentata de preturile prea mari ale terenurilor si de imprevizibilul pietei imobiliare.
Cora, una dintre primele retele de comert modern intrate pe piata romaneasca, vizeaza extinderea retelei in locatii situate in interiorul oraselor si va deschide cel de-al treilea magazin in Bucuresti in anul 2008.
"Daca ne-am fi planificat un ritm anual de extindere pe piata romaneasca, am fi fost constransi sa renuntam la unele criterii de alegere a locatiilor, ca sa putem respecta termenele de finalizare. De la identificarea unui teren interesant din punctul nostru de vedere si pana la luarea deciziei de a-l achizitiona ar putea trece mai mult de 6 luni, pentru ca suntem extrem de precauti pe piata imobiliara", afirma Jerome Peyrard.
Compania franceza va merge in continuare pe strategia de extindere in locatii proprii, insa magazinul anuntat pentru 2008 va fi situat intr-un spatiu inchiriat in centrul comercial Sun Plaza din Bucuresti (cartierul Berceni).
"Alegerea unei viitoare locatii in centrul comercial Sun Plaza reprezinta o exceptie pentru noi, deoarece strategia noastra de extindere prevede ca magazinele sa fie amplasate in locatii proprii. Sun Plaza este, in opinia mea, primul centru comercial veritabil anuntat pe piata romaneasca, deoarece prezenta unui hipermarket cu rol de ancora ii garanteaza un trafic important de clienti, cu frecventa saptamanala", precizeaza Peyrard.
El spune ca piata imobiliara din Romania este foarte imprevizibila, dovada fiind preturile terenurilor care au explodat intr-un timp foarte scurt.
"Preturi de 300-400 de euro pe metrul patrat in orase din provincie la periferii sunt exagerate, din punctul nostru de vedere. In ultimii cinci ani, preturile pentru anumite terenuri au crescut de 10, chiar si de 15 ori", afirma el.
Cererile de revendicari si lipsa profesionalismului sunt alte dificultati intalnite de retailerul francez pe piata imobiliara locala.
"Sunt multi proprietari care vor sa castige multi bani intr-un timp foarte scurt, facand speculatii cu terenuri, fara a avea cunostinte de specialitate. Ni s-a intamplat chiar intr-un oras din tara sa descoperim la fata locului ca terenul pe care proprietarul ni l-a prezentat in documente sa nu fie cel real", completeaza Peyrard.
In alegerea unei viitoare locatii pentru un hipermarket, Peyrard spune ca elementul principal este amplasarea. "Locatia, locatia, locatia, acestea sunt criteriile mele. Uneori, intuitia care vine din experienta de mai multi ani pe piata imobiliara imi spune de la inceput daca terenul este bun sau nu", explica Peyrard.
Ultima mutare strategica a companiei Romania Hypermarche, operatorul hipermarketurilor Cora pe piata locala, a fost intrarea pe piata din provincie (Cluj-Napoca) in anul 2006, dupa ce a ajuns la doua magazine in Bucuresti.
Investitia intr-un nou magazin in Bucuresti va fi de aproximativ 40 mil. euro, in restul oraselor valoarea fiind mai mica, potrivit estimarilor companiei.
Pretul prea mare al terenurilor a fost invocat si de ceilalti retaileri internationali care se afla in prezent in proces de extindere pe piata locala. Cu toate acestea, operatorii de hipermarketuri nou intrati pe piata, Auchan si Real, au anuntat ritmuri accelerate de extindere a retelelor in urmatorii ani. Real Hypermarket, care construieste hipermarketuri cu suprafete de vanzare de aproximativ 6.000 de metri patrati, a inaugurat 8 unitati anul trecut, fiind cea mai dinamica retea de profil de pe piata. Compania franceza Auchan, care construieste hipermarketuri de dimensiuni similare cu reteaua Cora, si-a planificat deschiderea a patru magazine in acest an, dupa ce anul trecut a inaugurat primul hipermarket din Romania. Carrefour, liderul pietei de profil, va deschide trei hipermarketuri in acest an, dupa ce anul trecut a avut doua inaugurari.
"Concurenta in retailul romanesc este reala", afirma Peyrard. El spune ca, de cele mai multe ori, o locatie potrivita pentru amplasarea unui hipermarket este analizata in acelasi timp si de ceilalti retaileri, pentru ca proprietarul sau dezvoltatorul prezinta oferta tuturor companiilor de pe piata.
Compania Romania Hypermarche a inregistrat in anul 2005 o cifra de afaceri de aproape 640 mil. lei (177 mil. euro), in crestere cu 56% fata de 2004.
Reteaua Cora apartine grupului Louis Delhaize care detine 82 de hipermarketuri, dintre care 10 in Europa Centrala. Cora a intrat pe piata romaneasca in anul 2001, pentru a continua extinderea in regiune, demarata in anul 1996 in Ungaria. Pe piata din Ungaria, reteaua de hipermarketuri a grupului Louis Delhaize a deschis 7 unitati intr-o perioada de aproximativ 5 ani, iar Peyrard spune ca procesul de extindere ar putea continua in functie de oportunitatile viitoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO