Companii

Jucătorii din piaţa auto se pregătesc de „dezgheţul“ vânzărilor de maşini. Dealerii auto ies la atac cu oferte înainte de lansarea „Rabla“

Jucătorii din piaţa auto se pregătesc de...

Autor: Bogdan Alecu

23.02.2014, 17:02 1103
Jucătorii din piaţa auto se pregătesc de „dezgheţul“ vânzărilor de maşini cu oferte de lichidare de stoc care pot ajunge şi până la preţuri cu 25% mai mici faţă de preţul de listă al maşinilor, miza fiind în primul rând creşterea traficului din showroom.
 
„Mulţi se pregătesc de primăvară şi se dezgheaţă şi piaţa auto. În plus, este la modă să ai maşină nouă de Paşte, şi acum sunt cumpărate“, a spus Nicolae Sorescu, directorul diviziei auto a grupului Rădăcini, cu afaceri anuale de 100 mil. euro şi care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Mazda, Citroën, Suzuki şi VW.
 
La fel cum s-a întâmplat şi anul trecut, importatorii şi dealerii auto au lansat întâi ofertele pentru a atrage companiile şi achiziţiile de flote. Spre exemplu, Dacia, Ford şi Citroën au lansat oferte speciale, dar acestea sunt dedicate persoanelor juridice.
 
„În contextul în care 80% din vânzările de anul trecut au fost către persoanele juridice, dealerii se concentrează cu ofertele pe acest segment la acest început de an. Campaniile pentru persoanele fizice sunt pregătite, însă a fost anunţat programul Rabla pentru februarie-martie, iar clienţii aşteaptă acum. Desigur, nu se aştepta nimeni ca programul să demareze la 1 februarie, însă clienţii aşteaptă în continuare“, a spus directorul unui dealer Ford din Capitală.
 
Mai mult, ofertele de reducere a stocurilor ajung ca anumite mărci premium să acorde discounturi care se apropie de 25% din preţul de listă al maşinilor. Spre exemplu, dealerii Audi sau Mercedes-Benz oferă reduceri de preţ care pornesc de la 2.000 şi urcă spre 6.000 sau chiar 14.000 de euro, în funcţie de model.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.02.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO