Companii

Kaufland a adus 70 mil. euro în expansiune în acest an

Kaufland a adus 70 mil. euro în expansiune în acest an
15.06.2010, 23:17 115

Operatorul a dechis până acum 8 magazine noi, ajungând astfel laun număr total de 53 de unităţi, iar ritmul recrutărilor arată căexpansiunea pe 2010 va continua cu cel puţin 5-6 spaţii noi însemestrul al doilea. Alimentat anul trecut cu un credit de 150 mil.euro de la BERD, bugetul de investiţii al Kaufland la nivel localar putea ajunge astfel în 2010 la aproape 130 mil. euro, de douăori mai mult decât pariază pe expansiune toţi competitorii săi depe segmentul hipermarketurilor. Mai mult, germanii investesc pepiaţa locală în 2010 mai mult decât au investit în perioada2008-2009 care a urmat vârfului de expansiune şi de consum din anulintrării României în Uniunea Europeană.

Spre comparaţie, ceilalţi patru operatori de hipermar­ke­turiactivi pe piaţă - Carrefour, Real, Cora şi Auchan - au anunţatfiecare doar un proiect de extindere pentru acest an. Investiţiilecumulate ale acestora ar putea fi de 80-90 mil. euro.

Ţinta sunt oraşele mici

Retailerul, deţinut de grupul LIDL & Schwartz, a deschismagazine noi în acest an în special în oraşe mici din provincie, cumai puţin de 50.000 de locuitori, precum Mioveni, Reghin sauCâmpulung.

Ultimul proiect de expansiune a fost finalizat la începutullunii iunie la Galaţi, fiind al doilea magazin al reţelei din acestoraş. "Magazinul are o suprafaţă de vânzare de aproximativ 3.500 demetri pătraţi şi un sortiment care oferă clienţilor noştri până la15.000 de articole diverse", au precizat reprezentanţii KauflandRomânia, fără a da însă detalii despre viitoarele deschideri demagazine. Intrarea în oraşele mici, pe care celelalte lanţuri dehipermarketuri le ocolosc din cauza puterii de cumpărare reduse,este cel mai mare pariu al retailerului german în România şi unuldintre argumentele acordării creditului BERD companiei Kauflandpentru aceste proiecte.

Pregăteşte şi logistica pentru expansiune

La nivel local, resursele atrase de la instituţia de credit vorpermite reţelei să intre în 20 de oraşe mici cu putere de cumpărareredusă, o parte din credit fiind orientată către piaţa dinBulgaria. Lanţul german de hipermarketuri ar putea inaugura anulviitor al doilea său centru logistic de pe piaţa locală, pentru asusţine expansiunea reţelei.

Compania a achiziţionat anul trecut un teren de 40 de hectarelângă Turda, potrivit reprezentanţilor autorităţilor locale.Reprezentanţii Kaufland au precizat în urmă cu câteva luni căreţeaua nu a demarat încă lucrările de construcţie la noul depozitşi că acesta va fi finalizat complet până în 2015.

Investiţia în acest proiect poate fi estimată la 40-50 mil.euro. Primul centru logistic al reţelei a fost inaugurat în 2005 laPloieşti, în urma unor investiţii de 40 mil. euro, şi a fost extinsulterior în mai multe etape.

Kaufland România a avut vânzări de 778 mil. euro cu 38 demagazine operaţionale în 2008, potrivit celor mai recente raportăriale companiei. Vânzările pe 2009 pot fi estimate la 800-900 mil.euro pe baza ritmului de expansiune.

La începutul acestui an, grupul LIDL & Schwarz şi-a făcutintrarea şi pe segmentul hard discount al retailului alimentar dinRomânia, prin achiziţia magazinelor Plus de la germanii de laTengelmann. Unităţile preluate urmează să fie rebranduite LIDL, celmai probabil de anul viitor.

Este însă puţin probabil ca aceste două reţele să opereze înRomânia ca un grup de companii, ţinând cont de modelul de operareal LIDL & Schwarz la nivel european.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO