Companii

Kaufland devine al doilea cel mai expansiv retailer din acest an, cu investitii de 50-60 de milioane de euro

15.11.2009, 23:22 229

Daca anul trecut lupta pentru primul loc pe piata de profil aimpins investitiile Real si Carrefour la 150 mil. euro, in acest anKaufland vine puternic din urma cu 6 unitati noi si investitii maimari decat liderul hipermarketurilor.

Retailerul german Kaufland, care opereaza la nivel local 43 dehipermarketuri cu politica de discount, va ajunge la finele anuluila investitii totale de 50-60 mil. euro in extindere, fiinddevansat doar de Real cu 84 mil. euro.

Reteaua s-a extins pana acum in patru locatii noi in 2009, inorasele Bucuresti, Resita, Slobozia si Onesti, si planifica altedoua inaugurari in ultimul trimestru, la Miercurea-Ciuc si BaiaMare, potrivit datelor furnizate de Kaufland.

"Prin deschiderile din 2009 s-au creat in fiecare locatie inmedie 140 de locuri de munca permanente. Mai mult, pe perioadaconstruirii magazinului au fost create indirect peste 450 de locuride munca temporare (pe o perioada de aproximativ 4-6 luni)", auprecizat reprezentantii Kaufland Romania.

Compania investeste in medie 8-10 mil. euro in fiecare unitatenou deschisa. Anul trecut, germanii au finalizat investitiisimilare in expansiunea in Romania, prin inaugurarea a 7magazine.

Kaufland si Auchan sunt singurele retele de hipermarketuri careau continuat sa se extinda in acest an pastrand nivelulinvestitiilor din 2008.

Retailerul francez Auchan a avut insa un ritm mai redus,comparativ cu Kaufland, anuntand doar doua deschideri in ultimiidoi ani.

Hipermarketurile reduc viteza

Liderul pietei de hipermarketuri, Carrefour, si-a incetinitbrusc expansiunea in 2009, dupa ce anul trecut si-a dublat reteauala nivel local prin investitii estimate la peste 150 mil. euro.

Compania franceza a finalizat pana acum investitii estimate la40 mil. euro in doua hipermarketuri, in schimb a reluat expansiuneape segmentul supermarketurilor cu Carrefour Market.

Reteaua nu a anuntat deschideri de hipermarketuri pentrutrimestrul al patrulea. Doua dintre proiectele in lucru pentru2009, in Deva si Drobeta-Turnu Severin, au avut intarzieri care auamanat inaugurarile pentru 2010.

La randul sau, Real, cel mai mare competitor al Carrefour, vafinaliza in acest an investitii estimate la 84 mil. euro, inscadere fata de valoarea de anul trecut, de 120-140 mil. euro.

Incetinirea ritmului de dezvoltare a segmentuluihipermarketurilor vine pe fondul inghetarii majoritatii proiectelorde parcuri de retail si centre comerciale din tara. In plus,operatorii de profil au reanalizat planurile de investitii in 2009,primul an in care se lovesc de scaderi in consum pe piata locala.De partea cealalta, magazinele discounter mentin ritmul deexpansiune, dupa ce in primul semestru au fost singurii retailerialimentari care au raportat cresteri de vanzari in termenicomparabili (fara a lua in calcul expansiunea).

Segmentul supermarketurilor ar putea castiga si el teren in2009, datorita cresterii numarului de unitati noi la nivelul celormai mari retele straine active pe piata.

Aduc hipermarketurile in orasele mici

Kaufland opereaza in acest moment 43 de magazine cu suprafete devanzare cuprinse intre 3.000 si 5.000 de metri patrati, fiind ceamai extinsa retea de hipermarketuri dupa numarul de locatii.

Anul trecut compania a raportat la Ministerul de Finante o cifrade afaceri de 778 de milioane de euro, cu 39 de unitatioperationale. Reprezentantii Kaufland Romania nu au dat detaliidespre dinamica vanzarilor din acest an.

Kaufland este divizia de hipermarketuri cu discount a grupuluigerman LIDL & Schwartz. Reteaua germana, care a intrat inRomania in 2005, s-a impus pana acum pe piata datorita ritmuluiaccelerat de expansiune, insa a mizat foarte putin pe promovare,spre deosebire de principalii sai competitorii Carrefour siReal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO