Companii

Klass Advertising: Ne uitam dupa jucatorii mici pentru o achizitie

Klass Advertising: Ne uitam dupa jucatorii mici pentru o achizitie

Florin Gindila, directorul general al Klass Advertising: Clear Channel Outdoor incearca de mult timp sa intre pe piata, iar noi am fost, probabil, ultima lor sansa pentru a realiza o achizitie in Romania.

02.07.2007, 14:38 549

Actionarii companiei de outdoor Klass Advertising se gandesc sa achizitioneze un jucator de dimensiuni mici, dupa ce au vandut pentru mai bine de
5 mil. euro un pachet de 51% din actiuni gigantului american de advertising Clear Channel Outdoor.
"Urmeaza o perioada de acomodare cu Clear Channel Outdoor, dar ne uitam spre jucatori mai mici din piata in vederea unei eventuale achizitii", spune Florin Gindila, directorul general al Klass Advertising. In aceste conditii s-ar putea repeta povestea de la Affichage unde, dupa ce a vandut 70% din Churchill View elvetienilor de la Affichage, Lucian Palaz, directorul general al companiei, a cumparat 90% dintr-un jucator local - Romanian Billboard Network (RBN).
Cu o prezenta mai mult decat discreta in piata, Klass Advertising este primul mare jucator din outdoor care semneaza in acest an cu un investitor strategic.
Strainii se uita tot mai atent la piata locala, dupa ce anul trecut au fost bifate doua tranzactii importante: Affichage - Churchill View si Multireklam - Effect Media.
"Clear Channel Outdoor incearca de mult timp sa intre pe piata, iar noi am fost, probabil, ultima lor sansa pentru a realiza o achizitie in Romania", precizeaza directorul general al Klass Advertising.
El adauga ca au negociat cu cinci investitori, dintre care unul local.
Cu americanii, discutiile dureaza de un an de zile, iar din momentul in care s-au hotarat sa bata palma, lucrurile s-au precipitat si au mai trecut doar trei luni pana la semnarea tranzactiei, in urma cu doua saptamani. "Principiul de baza in business este 'dezvolti pana vinzi'", spune Gindila.
"Stateam bine financiar si nu au existat semne de intrebare", precizeaza el. Klass Advertising a avut in 2005 afaceri de 2,8 milioane de euro, 18 angajati si un profit de 0,8 mil. euro. "In 2006, am avut afaceri de 4,5 milioane de euro si un profit de 1,5 milioane de euro", a precizat directorul general.
Cei patru actionari ai Klass Advertising - Radu Parlog, Ileana Parlog, Florin Gindila si Mihai Gabriel - au vandut un pachet cumulat de 51% din capital, insa niciunul nu a iesit complet din afacere.
"Ne place outdoor-ul si vrem sa ramanem in business. Pe de alta parte, nu a fost niciun exit si pentru ca Clear Channel nu a vrut sa intre complet in afacere. Investitorilor straini din acest domeniu le e teama de piata romaneasca de outdoor, care este foarte putin reglementata in prezent", precizeaza Gindila.
Mihai Gabriel, care detine in prezent 5% din actiunile Klass Advertising, va fi noul CEO al companiei, iar din board-ul de conducere vor mai face parte Radu Parlog si Florin Gindila si doi reprezentanti din partea Clear Channel: Rickard Hedlung (presedinte pentru Europa de Nord si de Est al Clear Channel) si Christer Ohlund, care va fi presedinte al boardului.
"Nu este o achizitie clasica. Este mai degraba un parteneriat. Practic, vom avea management local cu suportul companiei-mama, intrucat le-ar fi fost greu sa controleze singuri specificul pietei locale", spune Gindila.
Klass Advertising a aparut pe piata in 1992, in perioada de pionierat a outdoor-ului autohton, fiind fondata de Radu Parlog.
"Targetul nostru a fost la inceput productia de semnalistica, insa am avut sansa sa identificam o noua nisa: semnele de mari dimensiuni. Pe langa productie, era nevoie de gasirea de spatii, de autorizatii. Faptul ca le puteam oferi pe toate, intr-o maniera integrata, ne-a dat o anumita greutate in piata", spune Florin Gindila, directorul general al Klass Advertising.
Dezvoltarea companiei a inceput in anii 2000-2001. "Ne-am orientat spre reclame de mari dimensiuni din domeniul privat, excluzand domeniul public. Prin Clear Channel intentionam sa intram si pe outdoor-ul din spatiile publice.
Obiectul tranzactiei l-au facut, pe langa Klass Advertising, alte doua companii, din care americanii au cumparat cate 51% din actiuni.
Avocatii Klass Advertising au fost casa de avocatura Paduraru Boncu.
Clear Channel Outdoor a inregistrat venituri de 2,9 mil. de dolari in 2006, fiind unul dintre principalii jucatori mondiali din outdoor.
Piata romaneasca de outdoor este estimata la peste 30 mil. euro, principalii jucatori fiind Euromedia, News si Affichage.
La inceputul anului trecut elvetienii de la Affichage au platit 4 mil. euro pentru un pachet de 70% din numarul trei de pe piata de outdoor, Churchill View, care avea la acel moment afaceri de 2,5 mil. euro.
O alta tranzactie din outdoor a fost anul trecut Multireklam-Effect Media. Cel mai mare jucator de pe piata outdoor din Ungaria, Multireklam, a cumparat 75% din Effect Media, surse din piata estimand ca preluarea
i-a costat pe cei de la Multireklam intre 5 si 10 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO