Companii

Kraft ataca agresiv piata inghetatei prin intermediul unui producator bulgar: Milka a ajuns in 4.000 de magazine

Kraft ataca agresiv piata inghetatei prin intermediul unui producator bulgar: Milka a ajuns in 4.000 de magazine
27.08.2009, 17:20 494

Compania bulgara Darko, prin intermediul careia Kraft Foods a intrat pe piata inghetatei, a atacat puternic retailul in plin sezon: produsele Milka si cele din portofoliul Darko sunt in acest moment in circa 4.000 de magazine, avand aproape 20% din distributia producatorilor mari locali precum Betty Ice sau Top Gel, care ajung in 20.000-25.000 de puncte de vanzare.

Darko este al doilea mare jucator de pe piata inghetatei din Bulgaria si detine din acest an licenta pentru productia si distributia inghetatei Milka pe piata romaneasca. Produsele sunt aduse la nivel local din fabrica Darko din Bulgaria.

 "Darko face marketingul pentru inghetata Milka distribuita in Romania, insa bineinteles ca noi urmarim performantele partenerului nostru legate de vanzari si mai ales ca strategia de promovare a produselor sa fie in acord cu politica noastra de brand pentru Milka", a declarat Cristina Pandaru, brand manager Milka in cadrul Kraft Foods Romania.

 

Duel intre giganti: Milka vs. Algida

Milka devine astfel un competitor puternic pentru inghetata Algida adusa in acest an pe piata locala de catre gigantul din industria bunurilor de larg consum Unilever.

Pana in 2009, Algida a testat piata timp de aproximativ doi ani printr-un parteneriat cu un importator independent, insa produsele au fost prezente doar in lanturile mari de supermarketuri si hipermarketuri.

Dupa lansarea oficiala pe piata a Algida, in luna februarie, produsele Unilever au devenit mult mai vizibile in comert, compania mizand si pe o promovare puternica a inghetatei prin investitii mult peste valoarea celor realizate de producatorii romani.

Pe segmentul premium al inghetatei activeaza in acest moment si Nestle Ice Cream, liderul pietei de profil, precum si majoritatea producatorilor romani, printre care Betty Ice, Top Gel, Kubo Ice (Amicii) sau Alpin. Piata locala a inghetatei este estimata la 120-140 mil. euro, fiind inca pe un trend ascendent in acest an.

 "Lucram cu 12 companii de distributie si logistica din Romania, iar in acest moment acoperim 70% din teritoriul tarii. Suntem prezenti in 4.000 de magazine la nivel local, inclusiv in retelele mari precum Carrefour, Metro, Real si Cora. Acest numar creste in fiecare saptamana", a afirmat Ivan Djambazov Sales & Marketing Manager al companiei Darko AD.

 

Lasa marketingul inghetatei pe mana bulgarilor

Kraft Foods Romania, care a anuntat la finele anului trecut inchiderea fabricii sale de ciocolata din Brasov, are in acest moment mai multe parteneriate si cu producatori locali. Astfel, prajiturile Poiana Dulce, cafeaua Nova Brasilia si batoanele Smash din portofoliul Kraft sunt fabricate de companii precum Pan Group din Craiova, Supreme Group si Rap Confectionery din Brasov.

Inghetata Milka este insa singurul produs din portofoliu pentru care compania americana nu face strategia de marketing.

La nivel local, Kraft Foods este cel mai mare jucator pe piata ciocolatei, cu branduri precum Milka, Poiana, Chokotoff sau Toblerone, dar si pe cea a cafelei. Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 156 mil. euro si un profit net de 9,4 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finante. Ciocolata si cafeaua detin in acest moment cele mai mari ponderi in vanzarile totale realizate de compania americana in Romania. Cele mai mari branduri din portofoliul sau local sunt Milka, Poiana si Jacobs, dupa ponderea in vanzarile totale.

Piata inghetatei este estimata la 30.000 de tone, ceea ce inseamna ca un roman consuma in medie 1,4 kilograme de inghetata pe an sau 21 de cornete ambalate. Consumul local este de circa doua ori mai redus decat media inregistrata in pietele din Balcani, potrivit datelor furnizate in 2007 de catre producatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO