Companii

LaborMed face noi achizitii cu care isi asigura marja de profit: 12 branduri ale companiei clujene PlantExtrakt

LaborMed face noi achizitii cu care isi asigura marja de profit: 12 branduri ale companiei clujene PlantExtrakt

Stephen Stead, CEO al LaborMed: Ramanem interesati de oportunitati de achizitii care pot genera profit si care fac sens din punct de vedere strategic

01.09.2009, 18:10 155

Producatorul de medicamente LaborMed Pharma, detinut de fondul de investitii Advent International, a cumparat un portofoliu compus din 12 branduri de produse fitoterapeutice (naturale) al companiei PlantExtrakt din Cluj, care se adauga celor peste 400 de branduri Ozone achizitionate in urma cu o luna.

"Brandurile nou achizitionate vor fi incluse in divizia Ozone Natural. In perioada urmatoare cred ca aceste produse vor genera vanzari de aproximativ 7 milioane de euro, potrivit proiectiilor din acest moment", a spus Stephen Stead, CEO al LaborMed.

PlantExtrakt a avut anul trecut o cifra de afaceri de 2,3 mil. euro, un profit de 84.000 de euro si 112 angajati, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.

Prin aceasta strategie compania isi mareste semnificativ portofoliul, in conditiile in care anterior tranzactiilor cu Ozone si PlantExtrakt avea circa 100 de produse proprii. Segmentul de medicamente fara prescriptie pe care LaborMed a derulat aceste tranzactii este foarte atractiv pentru firmele farmaceutice, deoarece pretul nu este impus si isi pot stabili propriile adaosuri comerciale.

"LaborMed are o platforma solida de a vinde produse, astfel ca am preferat sa cumparam branduri si nu intreaga companie. Din aceste motive am incheiat o intelegere de tip contract manufacturing cu PlantExtrakt pentru productia celor 12 branduri", a explicat Stead.

Anterior acestei tranzactii, producatorul si-a structurat business-ul in trei unitati: LaborMed Pharma, pentru medicamentele cu prescriptie, Ozone, pentru produsele fara prescriptie si Ozone Natural, pentru produsele naturale (din extracte de plante). 

"Ramanem interesati de oportunitati de achizitii care pot genera profit si care fac sens din punct de vedere strategic. Nu avem un buget de achizitii prestabilit pentru 2009", a mai spus Stead. Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica. Un brand de medicamente se evalueaza in functie de vanzarile estimate intr-un an, dar se tine cont si de notorietatea acelui brand.

Actionarul unic al firmei clujene este Peev Igor Kiril. Brandurile nou achizitionate sunt Imunogrip, Imunorezistan, Artrophyt, Donavital, Sabalit, Sediphyt, Energotonic, Antialcool Plant, Antitabac Plant, Giardinophyt, Nicotan si Omega3.

LaborMed Pharma, care a intrat anul trecut in portofoliul fondului de investitii Advent International printr-o tranzactie de 123 mil. euro, a avut in 2008 o cifra de afaceri de 30 mil. euro. Inca de la momentul parafarii tranzactiei, noua echipa de management a afirmat ca are in vedere achizitii pentru cresterea afacerii. Prima a fost derulata in iulie, cand a preluat portofoliul si brandul rivalului Ozone.

Prin acest deal, producatorul isi asigura prezenta pe mai multe piete din regiune, dar si vanzari suplimentare de 17 mil. euro anul acesta si 45 mil. euro in 2010. Ozone are un portofoliu regional de 400 de branduri, precum Algozone, Ceclozone, Entran si ExtremVit. Valoarea deal-ului nu a fost facuta publica, insa, potrivit estimarilor ZF, ar ajunge la 24 mil. euro, suma neconfirmata de parti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO