Companii

Lafarge lucreaza cu o marja de profit de 25-28%

18.05.2006, 00:00 23

Grupul francez Lafarge a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 240 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de nivelul inregistrat in 2004.

"Vanzarile cresc rapid pentru ca Romania se dezvolta rapid. Piata materialelor de constructii a mers chiar bine anul trecut. Am inregistrat cresteri pe fiecare segment de business datorita cresterii cererii de pe piata de constructii", a declarat ieri Philippe Questiaux, directorul general al companiei Lafarge Ciment. Singura modificare notabila este transformarea Lafarge Romcim in Lafarge Ciment.

Reprezentantul Lafarge a precizat ca marja de profit inregistrata de companie s-a mentinut la nivelul anului 2004, adica la o valoare de aproximativa de 25-28%. In aceste conditii, profitul net obtinut de toate diviziile prin care compania este activa pe piata de profil autohtona s-ar putea situa in jurul valorii de 57-63 mil. euro, in crestere comparativ cu nivelul raportat in 2004.

"Cred ca marja de profit va fi in jurul nivelului inregistrat in 2004. Intr-adevar, vanzarile au crescut, dar si costurile antrenate de productie au crescut din cauza tarifelor la energie si a cotatiilor internationale la produsele petroliere", a explicat Questiaux. Rezultatele sunt pentru toate cele trei divizii ale companiei - Lafarge Ciment, Lafarge Agregate si Betoane si Lafarge Arcom Gips.

In ceea ce priveste divizia pe care o conduce, Questiaux estimeaza pentru anul acesta vanzari de ciment cu 10-12% mai mari fata de nivelul de 175 de milioane de euro inregistrat la sfarsitul anului trecut.

"Cresterea va fi determinata de cererea mare de ciment, piata romaneasca a constructiilor continuandu-si trendul ascendent in acest an", a afirmat Questiaux. El apreciaza ca aproximativ 60-70% din vanzarile de ciment sunt realizate de segmentul rezidential. Pe langa rezultatele financiare, oficialii companiei au anuntat ieri si schimbarea emblemei companiei ca urmare a implementarii noii politici de marca a grupului Lafarge, care unifica identitatea vizuala a tuturor diviziilor sub denumirea de Lafarge Romania.

"Pentru a nu mai exista ambiguitati in ceea ce priveste brandul Lafarge pe piata de profil, am hotarat sa unificam marcile existente. Am facut aceasta schimbare de imagine pentru a da un mesaj coerent asupra produselor Lafarge la nivel global si nu am urmarit o crestere a vanzarilor", a mai spus Questiaux. El a precizat ca in ceea ce priveste numele Romcim, acesta va ramane o marca, dar va fi aplicata unui produs. Costurile antrenate de intreaga campanie de rebranding s-au ridicat la 200.000 de euro.

Principalii competitori ai companiei Lafarge Ciment, atat pe piata interna, cat si la nivel international, sunt germanii de la HeidelbergCement si elvetienii de la Holcim. Francezii de la Lafarge detin o treime din piata de profil. Grupul francez activeaza in Romania din 1997 prin achizitia producatorului de ciment Romcim.

In ceea ce priveste pretul cimentului, in 2004 si 2005, preturile in lei au fost relativ constante in ciuda faptului ca s-au inregistrat cresteri importante ale tarifelor la electricitate si combustibili. Pretul mediu al cimentului in 2005 a fost de aproximativ 230 de lei pe tona la poarta fabricii, in functie de sortiment si proprietatile speciale, dar si de modul de ambalare, conform datelor prezentate de Lafarge.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO