Companii

Lafarge si-a majorat vanzarile de ciment cu 28%

04.08.2008, 17:57 16

Avansul in volum al vanzarilor de ciment a fost de 18,4%, potrivit raportului financiar semestrial publicat de Lafarge.
Compania anticipeaza ca volumul pietei cimentului din Romania va creste cu 15%-20% in acest an fata de 2007, mai mult decat in celelalte patru tari din Europa Centrala si de Est in care activeaza, respectiv Polonia, Rusia, Ucraina si Serbia. Lafarge este prezent in Romania cu diviziile Agregate Betoane, Ciment si Gips-Carton. Grupul francez a intrat pe piata romaneasca de ciment in anul 1997, pe care concureaza in prezent cu alti doi mari producatori la nivel mondial, HeidelbergCement (Germania) si Holcim (Elvetia).
Potrivit datelor companiei comunicate la inceputul acestui an, Lafarge Ciment si-a bugetat pentru 2008 o crestere a vanzarilor de circa 10-15% in Romania, ceea ce ar putea duce afacerile diviziei la nivel local la circa 385 mil. euro. In conditiile continuarii dezvoltarii pietei imobiliare in Romania, dar si ale intensificarii investitiilor in infrastructura, piata cimentului ar putea depasi anul acesta un miliard de euro.
Lafarge, cel mai mare producator de ciment de pe piata locala, a raportat anul trecut o crestere a vanzarilor de ciment de 47,4% fata de 2006, pana la circa 335 mil. euro, evolutie influentata de avansul volumelor comercializate (33,1%), cat si de cresterea preturilor cu 14,3%.
Recent, grupul francez a comunicat evolutia vanzarilor la semestru pentru divizia Lafarge Agregate Betoane, la nivel local ritmul de crestere al acesteia fiind de 39% in S1 fata de primele sase luni ale anului trecut. In Romania, afacerile companiei din agregate si betoane au ajuns astfel la 75,4 mil. lei (20,6 mil. euro) la jumatatea anului.
In acelasi interval, profitul net al diviziei locale Lafarge Agregate Betoane s-a majorat cu 63%, pana la 7,29 mil. lei (2 mil. euro).
Cele trei divizii locale ale grupului francez au inregistrat in 2007 afaceri de
400 mil. euro, in crestere cu circa 45% fata de anul anterior.
La nivel de grup, EBITDA (castigul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierii si a amortizarii) a inregistrat un avans de 16% in primul semestru fata de aceeasi perioada din 2007, in timp ce vanzarile Lafarge au crescut cu 8%. Pietele emergente au contribuit substantial la cresterea veniturilor grupului francez, in timp ce in unele tari cu piete mature se resimte incetinirea ratelor de crestere in volum.
"Grupul estimeaza ca programul de reducere a costurilor va continua sa genereze economii substantiale in acest an. Obiectivul initial, de 340 de milioane de euro, va fi depasit si ar trebui sa totalizeze peste 400 mil. euro pana la sfarsitul anului 2008", se arata in raportul financiar al Lafarge.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO