Companii

Leonardo, afaceri de 86 mil. euro si extindere in Bulgaria si Moldova

Leonardo, afaceri de 86 mil. euro si extindere in Bulgaria si Moldova

Reteaua Leonardo va ajunge in acest an la 85 de magazine in Romania

19.06.2006, 22:02 46

"Este posibil ca pana la sfarsitul anului sa avem chiar doua magazine in Bulgaria. In aceste conditii vom ajunge la aproximativ 140 de magazine in patru tari", a declarat pentru ZF Transilvania Gratian Ivan, director comercial Leonardo.
Oficialii Leonardo estimau ca in acest an lantul de magazine Leonardo va include 85 de locatii in Romania si 35 in Ungaria. Planurile actuale ale companiei iau in calcul o retea proprie de 100 de magazine in Romania si 35 in Ungaria.
Reprezentantii companiei nu au precizat care este valoarea investitiilor necesare deschiderii noilor magazine. Leonardo estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 74 de milioane de euro in Romania si 12 milioane de euro in Ungaria, valori reprezentand o crestere de peste 30% comparativ cu anul trecut.
"Fiind o retea de magazine de incaltaminte cu acoperire nationala si tinand cont de explozia proiectelor imobiliare de mare anvergura in domeniul retail-ului, apreciem ca Romania este o piata cu un mare potential de dezvoltare in urmatorii ani, cum sunt, de altfel, si Bulgaria si Republica Moldova", a declarat Ivan.
El a precizat ca asteptarile financiare ale companiei sunt legate de dezvoltarea retelei proprii, magazinele in sistem de franciza urmand sa aduca venituri suplimentare.
"Avem deschis un magazin in franciza la Targu Jiu si suntem in curs de analiza pentru mai multe astfel de proiecte. Selectia nu este simpla intrucat trebuie respectate anumite standarde de imagine, calitate si servicii ale magazinelor noastre. De asemenea, acceptam doar proprietarii de spatii comerciale, deoarece vrem sa avem si noi siguranta ca marfa pe care o livram ne este si platita", a mai declarat Ivan.
Potrivit acestuia, un avantaj semnificativ al sistemului de franciza este dat de faptul ca ar pemrite retailerului penetrarea oraselor mai mici.
"Pentru franciza vizam mai ales orasele de talie mica, pe locul doi ca marime dupa resedintele de judet. Am optat pentru acest gen de dezvoltare, deoarece in orasele mari suntem deja suficient de bine acoperiti", a precizat directorul comercial Leonardo.
Grupul de firme Leonardo include, pe langa Leonardo SRL si Leonardo Hungary KFT, si firma Leonardo Design - producatoare de mobilier comercial si amenajari interioare.
Leonardo SRL si Leonardo Hungary KFT realizeaza 99% din vanzarile grupului.
"In general, piata de profil din Romania este in crestere, in ciuda constrangerilor de natura economica, clientii fiind tot mai mult orientati spre consumul de moda. Cresterea economica din urmatorii ani va aduce cu sine si o crestere a puterii de cumparare, asigurandu-se astfel o dezvoltare implicita a pietei", explica oficialul Leonardo.
Prin magazinele din reteaua Leonardo se comercializeaza articole de incaltaminte, dar si accesorii - posete, curele, portmonee, sacose, ciorapi, umbrele, produse de intretinere pentru incaltaminte. "Sectorul de marochinarie este unul complementar, businessul de baza fiind vanzarea de articole de incaltaminte. Cu toate acestea, intrucat prin comercializarea accesoriilor profitabilitatea afacerii a crescut, in ultimii doi ani am dezvoltat mult acest sector", explica Ivan.
Produsele vandute prin lantul de magazine Leonardo provin de la furnizori interni, dar si externi (aproximativ 60%), insa niciunul dintre acestia nu are o pondere mai mare de 2% din totalul necesarului retelei.
Leonardo a fost infiintata in 1994, la Oradea, avandu-i ca asociati pe Florin Panea si pe Pavel Dan.
In 2004, Florin Panea a achizitionat intregul pachet de actiuni, devenind astfel unic actionar si administrator al grupului de firme Leonardo.
Tranzactia s-a realizat efectiv la inceputul lui 2005, iar transferul capitalului social se va realiza in transe lunare, pana in 2007. In prezent, compania are aproximativ 1.100 de angajati in Romania si 300 in Ungaria

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO