Companii

Lukoil, in competitie cu Rompetrol si MOL pe segmentul superior

14.10.2009, 23:15 182

Lukoil Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pepiata distributiei de carburanti din Romania, cu afaceri de pesteun miliard de euro, a lansat un nou tip de produse petroliere,denumite Ecto, prin care incearca sa castige clienti pe segmentulsuperior al pietei.

Gama Etco se gaseste in mai multe tari in care Lukoil esteprezent, produsele fiind lansate in Romania la inceputul acesteisaptamani. Desi din cauza crizei, majoritatea consumatorilor seorienteaza spre produse mai ieftine, chiar si cand vine vorba decarburanti, reprezentantii Lukoil spun ca posesorii de masiniscumpe alimenteaza in continuare cu carburanti care au un pretpeste medie.

"Toti jucatorii mari au lansat carburanti de calitatesuperioara, si Rompetrol, si MOL Romania. La randul nostru trebuiasa aducem un nou produs pentru a putea face fata concurentei de peacest segment. Prin aceasta gama inlocuim practic doua tipuri decarburanti si anume COR 95 fara plumb si motorina Euro L Diesel sisperam sa obtinem vanzari cu 10-15% mai mari comparativ cuprodusele anterioare", spune Andrei Chirilescu, directorul generaladjunct al Lukoil Romania.

Compania are o retea de circa 300 de puncte de alimentare si ocota de piata de circa 25%. Lukoil Romania este al treilea jucatordin piata de profil dupa Petrom si Rompetrol.

Reprezentantul Lukoil este de parere ca lansarea unui produssuperior in conditii de criza, in care majoritatea clientilor seorienteaza spre produse mai ieftine, face sens mai ales incontextul in care posesorii de masini scumpe continua sa fie fideliunor sortimente de carburant care au un pret mai mare la pompa.

"Exista in continuare cerere pentru aceste produse", spuneChirilescu.

Potrivit celor mai recente declaratii ale reprezentantilorLukoil Romania, consumul de carburanti ar urma sa revina din nou pecrestere abia la jumatatea anului viitor in contextul in care inprimele sase luni ale anului vanzarile de produse petroliere s-auredus pe plan local cu 4-10%. Cele mai drastice scaderi ale cereriide carburanti au intervenit in primele luni ale anului.

Tocmai pe fondul acestei scaderi a cererii, dar si din cauzaunor preturi mai mici la pompa, Lukoil Romania a inregistrat inprimele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 530 demilioane de dolari, la jumatate comparativ cu perioada similara aanului trecut.

Compania nu a recurs la disponibilizari de personal in primelesase luni ale anului, aplicand alte metode de reducere acosturilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO