Companii

Lupta pentru mall-ul Obor continua in patru

26.09.2006, 19:26 14

Anchor Grup, parte a grupului turc FIBA, ECE Projektmanagement din Germania, Obor Plaza, reprezentant al grupului de firme israelian Elbit Medical Imaging si un consortiu format din companiile Practic, Baneasa Investments, Comnord si Procema au depus ieri ofertele finale pentru dezvoltarea centrului comercial Obor
Afacerea este estimata la 117 milioane de euro, potrivit unor surse din cadrul Primariei Sectorului 2.
Cele patru firme au ramas in lupta pentru construirea unuia dintre cele mai mari centre comerciale de pe piata locala, dupa ce la startul proiectului 11 societati comerciale cumparasera documentatia de participare. Dintre acestea, doar cinci au depus in februarie oferte de parteneriat public privat, iar dupa ce firma Ashtrom BV a fost declarata conform legii neconforma, licitatia a continuat in patru.
Ofertele depuse de catre cei patru candidati urmeaza a fi analizate de catre o comisie alcatuita din reprezentanti ai Primariei Sectorului 2 si ai Administratiei Pietelor, care vor hotari castigatorul in functie de pretul propus, redeventa oferita primariei si durata amortizarii investitiei - nu mai lunga de 49 de ani.
Neculai Ontanu, primarul sectorului 2, a declarat luna trecuta ca lucrarile de constructii vor incepe in luna octombrie a acestui an, noul complex comercial urmand a fi deschis la sfarsitul anului viitor.
Mall-ul va avea o suprafata de aproape 140.000 mp, avand o structura formata din doua subsoluri, parter si patru niveluri, si va dispune de circa 1.500 de locuri de parcare.
Terenul din zona Obor, cu o suprafata de circa 40.000 de metri patrati, pus la dispozitie de catre Primaria sectorului 2, in cadrul acestui parteneriat public privat, este estimat la 13 milioane de euro, ceea ce reprezinta un pret de circa 320 euro/mp.
Dintre candidati, turcii de la Anchor Grup sunt singurii care au mai dezvoltat pe piata locala centre de tip mall - Bucuresti Mall si Plaza Romania - si s-au implicat totodata in constructia de cladiri de birouri si a doua complexuri rezidentiale.
Pe de alta parte, cel mai experimentat candidat in domeniul centrelor comerciale este grupul german ECE, care are in operare 84 de mall-uri in Germania si in tari din Europa Centrala, iar proiectul din zona Obor ar putea marca intrarea oficiala pe piata locala.
Totodata, oficialii Plaza Centers au anuntat ca vor dezvolta in a doua parte a anului un proiect comercial de 100 de milioane de euro in Romania. Plaza Centers a dezvoltat si vandut mai multe mall-uri in Europa Centrala.
Consortiul care include Baneasa Investments este singurul dintre candidati care nu are pana acum experienta unui centru comercial de anvergura. Baneasa Investments are insa in prezent in derulare o investitie de 150 mil. euro intr-un centru comercial de tip mall ca parte a proiectului imobiliar Baneasa, care va avea o suprafata de 55.000 de metri patrati.
In Bucuresti sunt anuntate pentru urmatorii ani proiecte de mall-uri cu o suprafata totala de peste 500.000 de metri patrati, care vor putea acoperi cererea pentru spatii comerciale moderne.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO