Companii

Magazinul din Iaşi a readus pe creştere reţeaua de bricolaj a lui Cezar Rapotan în doar trei luni

 Magazinul din Iaşi a readus pe creştere reţeaua de bricolaj a lui Cezar Rapotan în doar trei luni

Autor: Mihaela Popescu

22.09.2010, 23:52 120

Reţeaua de magazine de bricolaj este controlată de CezarRapotan, proprietarul Arabesque - cel mai mare distribuitor demateriale de construcţii de pe piaţă.
La polul opus, cele două unităţi mai vechi ale retailerului,amplasate în oraşele Bucureşti şi Piteşti, au avut scăderi alerulajelor de 11% în acelaşi interval.
Vânzările realizate de unitatea Mr. Bricolage Iaşi în primele treiluni de operare ar putea fi estimate astfel la peste 1-1,5 mil.euro, ţinând cont că anul trecut operatorul reţelei de bricolaj arealizat vânzări de 16 mil. euro.

Intrarea retailerului pe piaţa din Iaşi cu prima unitate a sa dinregiunea Moldovei a avut un impact puternic în comunitatea locală.În ziua inaugurării, magazinul a fost luat cu asalt de câteva sutede oameni atraşi de reducerile de preţ - în special la produsele dedecorare a locuinţei - anunţate de retailer în cadrul campaniei depromovare a deschiderii noii unităţi. Fluxul mare de clienţi i-asurprins chiar şi pe reprezentanţii retailerului, manageriimagazinului fiind nevoiţi să închidă unitatea pentru câteva minutepentru a restabili ordinea.
Fenomenul produs la deschiderea Mr. Bricolage din Iaşi a fostintens mediatizat la acea dată, însă reprezentanţii companiei nu audorit să facă declaraţii pe baza acestui eveniment şi nici nu aucomunicat date de vânzări.

Minus 18% pe primele trei luni
Brico Expert, operatorul celor trei magazine Mr. Bricolage la nivellocal, a avut o scădere de vânzări de 18% în primul trimestru dinan faţă de perioada similară din 2009, se mai arată în raportulretailerului publicat în Franţa.

Cei mai mari acţionari ai Brico Expert sunt Cezar Rapotan, cu oparticipaţie de 80%, şi francezii de la Mr. Bricolage (cu 13,4%).În raportul companiei franceze mai apare şi un împrumut acordat înacest an firmei Brico Expert, fără a fi menţionată însă valoareaacestuia.
Magazinul Mr. Bricolage din Iaşi a fost singurul proiect deexpansiune finalizat în acest an de retailerul controlat deRapotan. Investiţiile în această unitate au fost de 7 mil. euro,iar deschiderea fusese planificată iniţial pentru 2009, alături deun alt proiect de expansiune la Buzău.
Prima unitate Mr. Bricolage din România a fost inaugurată în a douajumătate a lui 2006 într-o zonă semi-centrală din Bucureşti, iarplanurile iniţiale ale operatorului vizau alte cinci deschideripână la sfârşitul anului 2008. Doar un singur proiect s-aconcretizat în acest interval, prin inaugurarea unei unităţi laPiteşti.
Planurile pe termen lung anunţate de reprezentanţii Mr. Bricolagela deschiderea magazinului din Bucureşti erau de a extinde reţeauapână la 30 de unităţi în oraşele cu peste 150.000 de locuitori,prin investiţii totale de aproximativ 220 mil. euro.
Brico Expert a înre­gistrat anul trecut o cifră de afaceri de 20,5mil. euro şi pierderi de circa 4 mil. euro, potrivit datelor de laMinisterul de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO